تابناک تهران - استاندار تهران گفت:‌ به همه سرمايه گذاران در استان ضمانت مي دهيم و براي اين كار پنجره واحدي در استان تهران راه اندازي شده است كه از بروكراسي هاي غيرضروري جلوگيري مي كند.تا سرمايه گذاران مسيري كوتاه،مطمئن و با اطمينان را طي كنند.
کد خبر: ۷۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 18 August 2015
نخستين نشست معرفي فرصت هاي توسعه اقتصادي و جذب سرمايه استان تهران با حضور سفيران برخي از كشورها، رايزنان اقتصادي، تاجران و سرمايه گذاران،  و با حضور محمد خزاعي ،رييس سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران به ميزباني استانداري تهران برگزار شد.

سيدحسين هاشمي،استاندار تهران در اين نشست ضمن خوشامدگويي به نمايندگان كشورها و سرمايه گذاران گفت: اين نشستي مقدماتي است  و قرار است اجلاس مهمي در 25 و 26 آبان ماه امسال(ماه نوامبر) براي جذب سرمايه گذاري در استان تهران برگزار شود.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به وي‍ژگي هاي منحصر به فرد ايران براي سرمايه گذاري گفت:‌كشور ايران از نظر ‍ژئوپليتيك يكي از حساس ترين و بهترين موقعيت هاي منطقه را داراست به طوريكه،دسترسي به كشورهاي CIS، دسترسي به آب هاي گرم و راه ارتباطي شرق و غرب(جاده ابريشم) از ويژگي هاي مهم ايران به حساب مي آيد.

وي افزود:‌وجود بيش از 68 نوع ماده معدني،نفت و گاز و مهمتر از همه نيروي انساني به عنوان محور توسعه، از ثروت هاي مهم ايران است.

هاشمي  با بيان اينكه ‌استان تهران به عنوان پايتخت سياسي و اقتصادي بيش از 13 ميليون نفر جمعيت دارد گفت:‌استان تهران سهم 28 درصدي در توليد ناخالص داخلي كشور را دارد و بيش از 25 درصد صادرات غيرنفتي و 87 درصد صادرات خدمات فني و مهندسي و بيش از 50 درصد ماليات كل كشور را تامين مي كند.

استاندار تهران با اشاره به اينكه استان تهران بسترهاي قوي براي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف را دارد گفت:‌ يكي از محورهاي اساسي مورد نظر دولت تدبير و اميد موضوع محيط زيست است براين اساس ساماندهي صنايع در استان تهران از اولويت هاي ما است و برنامه ريزي بنده بر جابجايي صنايع و استقرار آنها در شهرك هاي جديد با تكنولو‍ژي روز است كه در مرحله نخست بيش از 8 هزار واحد صنعتي جابجا مي شوند.

وي تصفيه فاضلاب تهران را از ديگر برنامه ريزي هاي حوزه محيط زيست در استان تهران برشمرد و گفت:‌بيش از يك ميليارد و 400 ميليون مترمكعب حجم فاضلاب تهران است كه قابليت مهمي به حساب مي آيد.

هاشمي بازيافت زباله با روش هاي مختلف و موضوع حمل و نقل در استان تهران را از ديگر محورهاي داراي ظرفيت سرمايه گذاري در استان تهران دانست.

استاندار تهران گفت:‌ صنايع غذايي،صنايع هاي تك در مناطق ويژه اقتصادي و ظرفيت گردشگري استان تهران داراي پتانسيل بالا است كه سرمايه گذاران مي توانند از مزاياي آن بهره مند شوند.

هاشمي با ابراز اطمينان براي سرمايه گذاري اقتصادي ساير كشور ها در استان تهران گفت:‌ به همه سرمايه گذاران در استان ضمانت مي دهيم و براي اين كار پنجره واحدي در استان تهران راه اندازي شده است كه از بروكراسي هاي غيرضروري جلوگيري مي كند.تا سرمايه گذاران مسيري كوتاه،مطمئن و با اطمينان را طي كنند.

وي گفت:‌اميدواريم، شما نمايندگان و رايزنان اقتصادي كشورها، سرمايه گذاران خود را براي همايش "معرفي فرصت هاي توسعه اقتصادي و جذب سرمايه در استان تهران" كه قرار است در ماه نوامبر در استان تهران برگزار شود،دعوت كنيد.

هاشمي در پايان با اشاره به موفقيت بزرگ ايران در مذاكرات 1+5 كه در تاريخ كشور بي نظير بود گفت:‌اميدوارم بتوانيم در سرمايه گذاري مشترك با هدف صادرات براي بازار بزرگ ايران و بازار منطقه همكاران خوبي باشيم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار