معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری به لحاظ قانونی مسئولیتی در خصوص حادثه یکشنبه شب منطقه کن- سولقان نداشته، گفت: ساخت و سازهای برخلاف طرح هادی روستا باعث طغیان رودخانه شد.
کد خبر: ۶۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 21 July 2015
مجتبی عبداللهی، با بیان اینکه یکشنبه شب در تهران حدود ۵۰ حادثه رخ داد، افزود: واژگونی داربست منازل، شکستن درخت، افتادن تیر برق و کنده شدن کابل برق از جمله این حوادث بود که با توجه به وضعیت آماده باش نیروهای حوزه خدمات شهری، در کمترین زمان ممکن مشکلات برطرف شد.

وی با بیان اینکه در این بخش از گزارشات سازمان آتش نشانی در سطح شهر تهران حادثه دیده‌ای گزارش نشده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه حادثه ای نیز در منطقه کن و در مسیر امامزاده داوود به وقوع پیوست و این در حالیست که این مسیر در دست راهداری بوده و وزارت راه و راهداری استان تهران این مسیر را نگهداری می کنند. همچنین در طول این مسیر چندین روستا وجود داشته که زیرنظر فرمانداری هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در سیلاب شب گذشته، رودخانه کن طغیان کرده و در نهایت باعث بالا آمدن سطح آب شد، افزود: بالا آمدن آب باعث شد سنگ، گل و لای و درخت شکسته در مسیر حرکت خودروها قرار گیرند و از سوی دیگر نیز ترافیک سنگین در جاده باعث ایجاد حادثه برای مردم و خسارت تعدادی از خودروها شد.

عبداللهی با بیان اینکه بر اثر این حادثه تعدادی از شهروندان در کانال آب افتادند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸ جنازه از مسیر روخانه کن و قسمت های پایین و میانی رودخانه پیدا شده اند.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته علارغم اینکه طغیان این قسمت از رودخانه جز محدوده کاری ما نبود تمامی عوامل در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حضور یافتند، افزود: بلافاصله رییس و معاون عملیات سازمان آتش نشانی و شهرداری منطقه ۵ در محل حضور یافته و به مردم کمک رسانی کرده و حادثه دیدگان را از محل حادثه تخلیه کردند.

معاون شهردار تهران در خصوص اینکه متاسفانه در روستاهای سولقان ساختمان های ۸ تا ۹ طبقه ساخته شده است، گفت: در صورتی که در طرح هادی نباید این چنین باشد و مردم در حریم رودخانه کن ساخت و ساز انجام داده اند که این موضوع به شدت خطرآفرین است و ممکن است در آینده با حوادث غیرمترقبه این چنینی روبرو شویم.

عبداللهی با بیان اینکه در این زمینه باید دستگاه های مسئول اعم از استانداری و فرمانداری و وزارت نیرو و آبفای تهران به اینگونه مسایل رسیدگی کنند، گفت: خدمات شهری آمادگی کامل را در حادثه شب گذشته  داشت، به طوریکه در زمان اعلام این وضعیت آمادگی ۳ تا ۴ نوبتی ما تبدیل به آماده باش ۱۰۰ درصد شد.

گزارش از: مرضیه محمدی
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار