مدیر دفتر فنی و خدمات مهندسی شرکت فاضلاب تهران تهران از اجرای طرح توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شوش به روش BOT خودگردان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 07 March 2017
داود نورمحمدی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تصفیه‌خانه فاضلاب شوش با ظرفیت تصفیه ١٠٠هزار نفر و دبی متوسط ٦٢٥ متر مکعب در ساعت است، اما با توجه به مصوبات طرح جامع فاضلاب تهران مبنی بر توسعه ظرفیت این تصفیه‌خانه، مطالعات طرح ارتقای وضع موجود و ساخت یک فاز در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار گرفت.

نورمحمدی افزود: با اجرای طرح ارتقا، ظرفیت فاضلاب ورودی به ١٤٧هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسیده است و حدود ٧٠٠هزار نفر جمعیت افق طرح زیر پوشش قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: در طرح توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شوش اسناد مناقصه تصفیه‌خانه تهیه شده و در مرحله تایید شرکت آب و فاضلاب استان تهران و تصویب دفتر مطالعات و بررسی‌های دفتر فنی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار دارد.

نورمحمدی با بیان این‌که اجرای طرح توسعه و ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شوش با لحاظ الزامات حفاظت و مدیریت محیط‌زیست به تایید سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران رسیده است گفت: فراخوان اجرای طرح پس از انتخاب پیمانکار صلاحیت‌دار و تصویب طرح پیشنهادی شرکت سرمایه‌گذار به روش BOT خودگردان (خرید تضمینی پساب توسط شرکت فاضلاب) برگزار خواهد شد.

تصفیه‌خانه شوش در شمال بزرگ‌راه آزادگان، شرق خیابان شهید بروجردی در زمینی به مساحت ٤,٥ هکتار احداث می‌شود و فرآیند تصفیه در این تصفیه‌خانه روش MBR خواهد بود و فاضلاب مناطق مرکزی تهران به این تصفیه‌خانه هدایت می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار