فرماندار تهران با بیان اینکه مشکل کم آبی در تهران جدی تر از سال های پیش است از شهروندان خواست 15 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند.
کد خبر: ۳۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 18 May 2015
به گزارش ایرنا عیسی فرهادی در حاشیه اولین جلسه شورای برنامه ریزی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: اگر شهروندان مصارف غیر ضروری خود را مدیریت کنند مشکل کم آبی خیلی نگران کننده نخواهد بود و می توان سال جاری را بدون چالش پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به اینکه میانگین مصرف آب در ایران بیش از 2 برابر مصرف جهانی آب است خاطر نشان کرد: مردمی اسراف کار هستیم و حفظ منابع حیاتی را مورد توجه قرار نمی دهیم.

فرهادی با بیان اینکه در مصرف سوخت نیز گوی سبقت را از جهان ربوده ایم گفت: باید فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه نهادینه شود.

فرماندار تهران تاکید کرد: اگر فرهنگ مصرف در جامعه و به ویژه بین شهروندان تهرانی نهادینه شود، منابع آبی موجود در تهران پاسخگوی نیازها خواهد بود.

وی ادامه روند کنونی مصرف آب را موجب مشکلات جدی در تامین آب دانست و گفت: با ادامه داشتن این روند ناگزیر به اعمال روش های سختگیرانه خواهیم بود.

فرهادی با اشاره به فعالیت شرکت فاضلاب تهران در زمینه تجهیز این شهر به سیستم جمع آوری فاضلاب افزود: اجرای پروژه فاضلاب شهر تهران پیشرفت مناسبی داشته و در سال جاری جدی تر پیگیری می شود.

فرماندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمعیت ایران به سرعت در حال کاهش است گفت: 25 درصد جمعیت خانوارهای تهرانی تک فرزند بوده و یا فرزندی ندارند و در 10 سال آینده جمعیت تهران با رکود مواجه خواهد شد.

فرهادی با بیان اینکه جمعیت 18 میلیونی دانش آموزی شهر تهران نیز به 11 میلیون کاهش یافته گفت: جمعیت دانشجویی نیز از یک میلیون و 200 هزار نفر به 900 هزار نفر کاهش یافته است.

وی کاهش جمعیت را خطر جدی دانست که باید مورد توجه همه برنامه ریزان قرار گیرد.

فرماندار تهران با بیان اینکه 8 یا 9 سال آینده میزان زاد و ولد و مرگ و میر با هم برابر می شود تاکید کرد: فرزندان آینده دیگر معنای داشتن خاله، عمو، دایی و عمه را درک نخواهند کرد.

اولین جلسه شورای برنامه ریزی شهر تهران در محل فرماندار تهران با هدف بررسی بودجه اختصاصی به سازمان های اداری این شهر برگزارشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار