مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برپایی دومین نمایشگاه منطقه ای شرق کشور از ۱۹ تا ۲۳ ‌آذر در بیرجند خبر داد.
کد خبر: ۳۳۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 06 December 2016
حسن رمضانی در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه توجه به صنایع دستی امروز دغدغه سازمان های مختلف از جمله بهزیستی، کمیته امداد، بسیج سازندگی، اداره کل زندانها، امور بانوان استانداری و ... شده است، ادامه داد: نتیجه این هم افزایی در افزایش فروش صنایع دستی بسیار محسوس است.
وی با اشاره به اینکه امروز سه برند برجسته کشور در عرصه تولید پوشاک، پارچه و منسوجات لازم خود را از استان خراسان جنوبی تامین می کنند، ادامه داد: علی رغم اینکه استان خراسان جنوبی گمرک تخصصی ندارد ولی طبق آمار، صادرات صنایع دستی استان در سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار دلار بوده است.
رمضانی  آمار فروش صنایع دستی استان در نوروز ۹۳ را ۲۷۰ میلیون تومان و در نوروز ۹۵ را ۴۷۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: با مساعدت آستان قدس رضوی مقرر شده است که بازارچه فروش صنایع دستی استان در مشهد مقدس راه اندازی شود که در این زمینه هماهنگی ها بر عهده اتحادیه صنایع دستی استان است.
وی همچنین از واگذاری سردرب باغ گلشن طبس به میراث فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: در همین زمینه تلاش می کنیم بازارچه دائمی فروش صنایع دستی شهرستان طبس تا دهه فجر امسال در این مکان برپا می شود.
به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان  جنوبی در شهرستان بشرویه نیز خانه فیاض بخش به طور کامل به یک بازارچه فروش صنایع دستی تبدیل شده که استقبال از آن خوب گزارش شده است.
وی در ادامه از برپایی دومین نمایشگاه منطقه ای شرق کشور از ۱۹ تا ۲۳ ‌آذر در بیرجند خبر داد و افزود: در این نمایشگاه ۱۰۵ غرفه محصولات خود را از استانهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان در معرض دید مردم قرار می دهند.
وی از واگذاری ۲ غرفه رایگان به نمایندگان هر شهرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور مسئولان استانی افتتاح و از ساعت ۱۶ لغایت ۲۲ پذیرای علاقمندان خواهد بود.
رمضانی از آموزش بسته بندی رایگان محصولات صنایع دستی توسط دانشکده آموزش عالی سپیده کاشانی بیرجند در محل نمایشگاه خبر داد و گفت: همچنین در این نمایشگاه آموزش بازاریابی نیز به علاقمندان ارائه می شود.
وی با تاکید بر اینکه از مجموع ۸۰ رشته صنایع دستی شناسایی شده استان خراسان جنوبی هم اکنون ۴۰ رشته فعال است، گفت: در حال حاضر گیوه بافی، برک بافی و سیاه چادر در استان احیاء و مورد استقبال قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته یک میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ۴ درصد به هنرمندان صنایع دستی فعال استان داده شده است که اعطای این تسهیلات به متقاضیان در سال جاری نیز ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار