مدیر اجرایی شرکت فاضلاب تهران در مناطق یک و ٣ شهرداری گفت: ٨٧٣ کیلومتر حفاری و لوله‌گذاری شبکه در مناطق یک و ٣ شهرداری تهران طراحی شده که در حال حاضر از این میزان ٧٩٢کیلومتر اجرا و ٨١ کیلومتر باقی مانده است.
کد خبر: ۳۲۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 02 November 2016

منصور زینلی با اعلام این خبر گفت: تدابیر لازم مانند انتخاب پیمانکار و تعیین دستگاه نظارتی برای اجرای متراژ های باقی‌مانده در این مناطق انجام شده است و عملیات اجرایی در دست انجام است.

او به شرایط ویژه و ترافیک سنگین محدوده اشاره کرد و گفت: منطقه ٣ از جمله مناطقی است که به علت بافت اداری و تراکم جمعیت، نحوه اجرای طرح فاضلاب در آن از اهمیت بسیاری برخوردار است و در حال حاضر ٢٥ کیلومتر از ٣٥٥ کیلومتر شبکه این منطقه باقی مانده است.

زینلی افزود: با اجرای تقریبا هشت درصد لوله‌گذاری‌های باقی‌مانده در سطح منطقه ٣ زمینه بهره‌برداری از خطوط اجراشده فاضلاب منطقه به‌زودی فراهم می‌شود.

او ادامه داد: در منطقه یک، احداث ٥١٨ کیلومتر خطوط فاضلاب طراحی شد و تاکنون افزون بر ٤٦٢ کیلومتر با هدف جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب عملیاتی شده است و ٥٦ کیلومتر نیز در دست اقدام قرار دارد.

مدیر اجرایی مناطق یک و ٣ شهرداری تهران با اشاره به سرعت اجرای طرح عنوان کرد: مواردی مانند ریخت‌شناسی زمین منطقه، انبوه‌سازی، تراکم‌نشینی و معضلات ترافیکی این مناطق بر سرعت اجرای طرح اثر گذاشته است.

تاخیر در گرفتن مجوزهای شهرداری و راهنمایی و رانندگی و محدودشدن زمان اجرای طرح در ساعات خاصی از شب نیز سرعت اجرای کار را کاهش داده و به علت همین موارد عملیات اجرایی به روش دستی و سنتی در منطقه انجام می‌شود.

شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مناطق یک و ٣ به صورت ثقلی و بر اساس شیب زمین از شمالی‌ترین منطقه تهران یعنی منطقه یک آغاز می‌شود و با عبور از خطوط اصلی وارد خطوط انتقال فاضلاب در منطقه ٣ و ٤ شهرداری می‌شود و در نهایت از طریق کلکتورهای اصلی به تصفیه‌خانه فاضلاب منتقل می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار