فرماندار درمیان گفت: امسال چهار میلیارد و 320 میلیون ریال بودجه به نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۰۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 06 October 2016

محمد بشیری زاده  در مراسم تودیع و معارفه مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درمیان افزود: این شهرستان با 22 قلعه تاریخی به سرزمین قلاع تاریخی خراسان جنوبی معروف است.
وی ادامه داد: برخی از قلعه های شهرستان بر اثر عوامل طبیعی تخریب شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
وی منطقه حفاظت شده درمیان - سربیشه را یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان دانست که تاکنون به خوبی معرفی نشده است.
وی یادآور شد: این منطقه زیستگاه بیش از یکهزار راس قوچ اوریال و دارای جاذبه های طبیعی و زیست محیطی منحصر به فردی است که برای جذب گردشگر علاوه بر معرفی بیشتر، نیازمند حمایت مسئولان است.
وی با اشاره به اینکه سد رزه درمیان با ظرفیت پنج میلیون مترمکعب بزرگترین سازه آبی استان است، افزود: سال گذشته تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در این سد فرود آمدند، منظره های اطراف سد ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران است.
وی بیان کرد: آسفالت راه ارتباطی سد رزه در دستور کار قرار دارد، باید زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر در این منطقه فراهم شود.
به گزارش ایرنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم در این جلسه بر معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان درمیان تاکید کرد و گفت: سد رزه درمیان از جاذبه های گردشگری بی نظیری در استان است که نیاز به معرفی بیشتر دارد.
حسن رمضانی اضافه کرد: باید زیرساختهای گردشگری در این منطقه تقویت شود.
به گفته وی، امسال اقدامات خوبی در راستای معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری استان انجام شده که باعث افزایش حضور گردشگران در استان شده است.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
این شهرستان حدود 57 هزار نفر جمعیت دارد..
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار