معاون ‌آموزش و پرورش خراسان جنوبی:
معاون ‌آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی امسال ۳۴۶ دانش آموز رتبه زیر هزار در کنکور سراسری کسب کردند که این رقم در سال گذشته ۲۴۲ نفر بود که افزایش چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۲۹۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 14 September 2016
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سیدرضا میرزایی در چهارمین شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: آموزش و پرورش نیاز مبرم به فضای آموزشی بالاخص در شهرستان بیرجند دارد و از ادارات و ارگان هایی که فضای آموزشی در اختیار دارند، می خواهیم هرچه سریعتر نسبت به تخلیه آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهرک های اقماری بیرجند به دلیل مهاجرت مردم با مشکل فضای آموزشی روبرو هستیم، افزود: باید بخشی از اعتبارات عمرانی دیگر شهرستان ها به دلیل مهاجرت مردم به مرکز استان،‌ به بیرجند اختصاص یابد.

 معاون ‌آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری جشن بازگشایی مهر امسال در مدرسه آمنه شهر مود خبر داد و گفت: به دلیل اینکه مدرسه آمنه،‌ یکی از مدارس ماندگار کشور محسوب می شود، امسال مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید در این شهر با حضور مسئولان استانی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: کارگروه تایید صلاحیت،‌ تاکنون صلاحیت ۲۵۰ نفر را برای تصدی پست های مدیریت و یا معاونت مدارس تایید کرده است.

میرزایی به نگرانی برخی والدین برای پایه دهم اشاره کرد و با بیان اینکه کتب جدیدالتالیف،‌ توزیع شده است و کلاس های ضمن خدمت برای معلمان برگزار شده است،‌ افزود: روشهای آموزشی برای معلمان تدریس شده است و در صورت لزوم،‌در طول سال تحصیلی نیز این دوره های آموزشی تکرار می شود.

 وی با انتقاد از اینکه ملاک ارزیابی آموزش و پرورش،‌میزان ورودی به مراکز آموزش عالی است،‌گفت: اما این موضوع با اهداف آموزشی مغایر بوده چراکه در کنکور، ملاک، پر شدن صندلی های خالی دانشگاه هاست.
 
وی افزود: در استان خراسان جنوبی امسال ۳۴۶ نفر رتبه زیر هزار در کنکور سراسری کسب کردند که این رقم در سال گذشته ۲۴۲ نفر بود که افزایش چشم گیری داشته است.

 میرزایی خواستار تقدیر از مدیران و دبیرانی شد که منتج به این نتیجه برای دانش آموزان شده اند و افزود: آموزش و پرورش منبع اعتباری برای تجلیل از این افراد ندارد و امیدواریم استانداری و یا سازمان های مردم نهاد برای تجلیل از این افراد اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار