معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: مشکل بسیاری از شرکت های تعاونی به دستگاهها مربوط هست، ضروری است دستگاه مربوط به جد پیگیری کند و دستگاه متولی باید به شرکتها و تعاونی ها کنند و بستر را برای حمایت از تولید استانی فراهم کنند.
کد خبر: ۲۷۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ 17 August 2016
سید محمد حسینی در کار گروه تخصصی زنان و خانواده استان استان افزود: تامین منابع محدود و خواسته ها زیاد است همچنین به اندازه تقاضا منابع در کشور وجود ندارد.
وی گفت: در این ارتباط هر بخشی که بتواند استدلال توجیهی قوی تری داشته باشد ملموس تر، زود بازده تر در سطح گسترده و در واحد کوچک باشد و پیگیری شود به نتیجه خواهد رسید.
وی بیان کرد: انتظار داریم گرچه در بسیاری مواقع در کوتاه مدت پییگری ها به نتیجه نمی رسد اما دستگاهها مشکل واحدهای تولیدی و شرکت های تعاونی را به جد پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا، وی عنوان کرد: خراسان جنوبی معبر اصلی و اساسی برای صادرات کشور است اما نقایص باید رفع شود هچنین بخش صنایع دستی و گردشگری از مباحثی است که در کوتاه مدت می توان سطح اشتغال و درآمد سرانه استان را بالا برد.
حسینی، نداشتن انسجام مدیریتی را یکی از مشکل دانست و یادآور شد: این بدین معناست که کالایی تولید می شود اما هر فردی یا هر جمع محدودی در هر نقطه ای خودش عمل می کند و درآمد محدود زمانی برایش مهم است لذا به راحتی از صحنه تولید خارج می شود.
وی اضافه کرد: خوش قول بودن و صداقت داشتن در بحث تعامل با دنیا در خصوص صادرات، دیدن سلایق و ذوق دنیا و انسجام مدیریتی برای کار کردن بسیار ضروری است و دستگاه های مربوط باید این مسائل را به جد در دستور کار خود قرار دهند.
وی با تأکید بر اینکه باید تولیدات استان را به دنیا معرفی و عرضه کرد، افزود: متأسفانه در همه بخش ها تنگ نظری هایی وجود دارد که باید در راستای رفع آن تلاش کنیم.
معاون استانداری خراسان جنوبی گفت: کشورهای بزرگی مانند چین، هند و بخش هایی از افغانستان و پاکستان در بحث صنایع دستی مانند فرش در رقابت با ایران ورود پیدا کرده اند اما با 25 سال فعالیت نتوانستند جایگاه ایران را بگیرند به دلیل ظرافتی که فرش ایران دارد.
به گزارش ایرنا، حسیی ادامه داد: بخش اعظمی از اشتغال استان را زنان تشکیل می دهند بنابراین در نقاط روستایی توسعه صنایع دستی امری ضروری است چراکه یکی از ظرفیت های استان محسوب می شود.
وی یادآور شد: فرهنگ سازی و استفاده از تولید استانی امری ضروری است که در این راستا پخش برنامه های تلویزیونی و غیره از طریق صدا و سیما می تواند بر تحقق این امر کمک کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار