مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه برداشت عناب از باغستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده است، گفت: بیش‌از 4 هزار تن عناب از باغستان‌های استان برداشت می‌شود.
کد خبر: ۲۷۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 15 August 2016
هاشم ولی‌پور مطلق در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، تولید عناب در استان را یکی از محصولات مهم در اقتصاد کشاورزی منطقه دانست و اظهار داشت: عناب به عنوان یکی از محصولات استراتژیک به دلیل سازگاری با شرایط اقلیمی منطقه طی گذشته‌های دور در این استان کشت می‌شود.

وی تعداد بهره‌برداران این محصول را 9 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 2 هزار و 862 هکتار از مزارع استان زیر سطح کشت محصول عناب قرار دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین سطح کشت محصول عناب به شهرستان سربیشه اختصاص دارد، تصریح کرد: خراسان جنوبی با دارا بودن 98 درصد سطح زیر کشت عناب به عنوان نخستین تولیدکننده این محصول در کشور و جهان مطرح است.

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه با برداشت محصول عناب 122 میلیارد تومان درآمد نصیب کشاورزان استان می شود، تصریح کرد: 4 هزار و 860 تن عناب از باغستان های استان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عناب دارای لعاب فراوان، پروتئین، مواد قندی، فسفر، آهن و غیره است، ادامه داد: عناب تولیدی در خراسان جنوبی به استان‌های خراسان شمالی و رضوی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، تهران و کرمان ارسال می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: برداشت محصول عناب از نیمه مرداد‌ماه در استان آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار