اختلاف دیرینه سازمان آب و فاضلاب با شهرداری منطقه 3 تهران تا یک قدمی تخریب ضرب الاجلی کانکس های سازمان میادین و تره بار خیابان «جلفا - سیدخندان» پیش رفت.
کد خبر: ۲۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 22 April 2015
بر اساس این گزارش، ساعت 7 صبح روز سه شنبه یکم اردیبهشت ماه سال جاری در حالی که کارگران میوه و تره بار «جلفا - سیدخندان» مشغول خالی کردن جعبه های میوه و تره بار بودند، با صحنه جدیدی روبه رو شدند!

مأموران سازمان آب و فاضلاب تهران و عوامل پیمانکار با سه دستگاه خودروی بیل مکانیکی آمده بودند تا کانکس های میوه و تره بار محله «جلفا - سیدخندان» را به بهانه احتمال آبگرفتگی و سیل یا آلودگی رودخانه خیابان جلفا - سیدخندان در آینده تخریب کنند.

این در حالی است که به گفته ساکنان محلی کانکس های سازمان میوه و تره بار محله جلفا - سیدخندان حدود 9 سالی است که روی رودخانه جلفا - سیدخندان برپا شده و سه سال گذشته این کانکس ها از سوی شهرداری تهران بازسازی شده است.

در این هنگام مردم و اهالی در حالی که داخل بازارچه میوه و تره بار محله بودند با تعجب شاهد برخورد عوامل برای تخلیه میوه جات و سبزیجات در این بازار روز بودند، نسبت به این رفتار اعتراض کردند که این اعتراض ها باعث ورود نیروهای یگان ویژه و نیروی انتظامی شد.

«علی» یکی از کارگران بازارچه میوه و تره بار در این خصوص گفت: ما اصلاً خبر نداشتیم این کانکس ها باید تخلیه و تخریب شود، چون این بازارچه حدود 9 سال است در این محله برپا است و هنوز پیمانکار با شهرداری قرارداد دارد. مأموران سازمان آب و فاضلاب و عوامل پیمانکار ساعت 7 صبح در محل کار ما حاضر شدند و دستور فوری تخلیه کانکس ها را به ما دادند، ما متعجب شده بودیم، با این حال که تا صبح در حال خالی کردن میوه از وانت به کانکس بودیم، باید جعبه های میوه را دوباره کنار خیابان خالی می کردیم!

یکی از پیمانکاران میوه و تره بار محله جلفا - سیدخندان در این خصوص گفت: ما تا 30 تیرماه سال جاری با شهرداری تهران قرارداد داریم. به نظر می رسد سازمان آب و فاضلاب با شهرداری منطقه و شهرداری اختلاف دارند. آنها با تخریب این بازارچه می خواهند روی این رودخانه را باز کنند.

برخورد مأموران آب و فاضلاب ما را غافلگیر کرده است، کسی هم پاسخگو نیست. خانم «صبا» یکی از ساکنان محله جلفا به خبرنگار ما گفت: شش سال است در این محله زندگی می کنم. از زمانی که ما به این محله آمده ایم، این بازارچه فعال بوده و روی همین رودخانه احداث شده بود و تا به امروز نه مشکلی وجود داشت! نه آبگرفتگی یا آلودگی در این محل وجودارد. اگر این بازارچه به هر بهانه ای تخریب شود، اهالی محله را قطعاً گرفتار خواهد کرد. این بازارچه کمک زیادی به مردم و اهالی کرده است و نباید تخریب شود!

«ناخدا حسین» یکی دیگر از ساکنان محله جلفا - سیدخندان گفت: ما از روند و برخورد ضرب الاجلی تخریب بازارچه معترض هستیم. من 30 سال است در این محله سکونت دارم، تخریب یا تعدیل بازارچه مشکلات بسیاری را برای مردم و اهالی ایجاد خواهد کرد. شهرداری از مکان کانکس های میوه و تره بار درآمدزایی می کند و اختلاف آنها با دیگر نهادها و سازمان ها مربوط به مردم نیست. هرچند ما نسبت به روش شهرداری، سازمان آب و فاضلاب و... گلایه مند هستیم، اما این مشکل باید حل شود و اختلاف آنها نباید باعث نابودی بازارچه شود.

خانم «خدادادی» یکی از اعضای جدید شورایاری محله منطقه 4 ناحیه 3 در این خصوص گفت: این مکان که امروز به زور در حال تخلیه و مورد تخریب قرار گرفته، دارای کنترل آب و برق بوده است. بنابراین ایجاد بازارچه هیچ مشکل قانونی و محیط زیستی ندارد. در این محله بیش از 30 هزار نفر زندگی می کنند، آبگرفتگی و احتمال سیل و غیره بهانه ای بیش نیست. ما از سازمان آب و فاضلاب و شهرداری درخواست حل اختلاف پیش آمده را داریم. مردم به این بازارچه نیازمند هستند. عوامل پیمانکار سازمان آب و فاضلاب و نیروهای پلیس ساعاتی بعد بدون تخریب کانکس های میدان میوه و تره بار محل را ترک کردند و به نظر می رسد فعلا مصالحه ای در این زمینه صورت گرفته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار