معاون تجهیز منابع مالی و نظارت بر واگذاری انشعابات شرکت فاضلاب تهران گفت : طرح ساماندهی نصب انشعاب داخلی فاضلاب واحدهای مسکونی و اداری تهران به منظور جلوگیری از برخی سودجویی ها، در صورت تمایل مشترکان با نصب شبکه داخلی فاضلاب به شبکه اصلی از سوی این شرکت صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۳۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 18 November 2015
جهانگیر اسپه پور اظهار داشت: مطابق قانون اجازه ورود به حریم عرصه و اعیان واحدهای مسکونی، اداری و تجاری برای نصب انشعاب شبکه داخلی وجود ندارد.

وی گفت: بر اساس مصوبه جدید، بنابر درخواست مشترکان از این پس خدمات نصب انشعاب داخلی به صورت مستقیم از سوی شرکت فاضلاب تهران انجام می شود.

اسپه پور افزود: مشاهده شده عده ای خود را پیمانکار شرکت فاضلاب معرفی می کنند و به منظور اتصال شبکه داخلی فاضلاب شهروندان به شبکه اصلی به مشترکان مراجعه کرده و در نهایت، با محاسبات غیرفنی و غیر کارشناسی، مبالغ گزافی را از شهروندان در قبال ارائه خدمات نامطلوب، دریافت می کنند.

به گفته وی ،افرادی که خود را با جعل عنوان ،پیمانکار شرکت فاضلاب معرفی می کنند، هیچ ارتباطی با این شرکت ندارند و از سال آینده از ورود افراد سودجو به حیطه نصب انشعابات داخلی ساختمان ها به صورت جدی ممانعت به عمل خواهد آمد.

این مقام مسئول اضافه کرد: شرکت فاضلاب تهران با تصمیم هیأت مدیره و مجمع عمومی ، با هدف جلوگیری از فعالیت افراد سودجویی که تحت عنوان کارمندان شرکت فاضلاب تهران از شهروندان و مشترکان اقدام به دریافت هزینه های غیر متعارف برای نصب شبکه داخلی کرده اند، تصمیم به تهیه و انتشار فهرست بهای کارشناسی هزینه خدمات نصب قابل ارائه از سوی پیمانکاران گرفت که پیش از این، اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: نصب غیرفنی و کارشناسی از سوی برخی افراد سودجو منجر به مشکلات فراوانی از جمله عدم رعایت تراز و شیب نصب انشعاب داخلی به شبکه اصلی و همچنین عدم استفاده از تجهیزات استاندارد می شود.

اسپه پور گفت: شهروندان لازم است نسبت به احراز هویت حرفه ای و فنی شرکت های پیمانکار، اطمینان حاصل کرده و سپس به آنان اجازه فعالیت در حریم واحدهای مسکونی ، اداری و تجاری را بدهند.

به گفته وی، بر اساس این طرح، پس از نصب انشعاب داخلی به شبکه اصلی، هزینه اتصال در قالب قرارداد جداگانه ای با شرکت طی یک دوره مشخص، حداکثر تا 6 ماه از سوی مشترکان بازپرداخت می شود.

اسپه پور افزود: اجرای دقیق نکات فنی درنصب انشعابات داخلی توسط این شرکت موجب خواهد شد تا از پس زدگی های فاضلاب ناشی از نصب غیرفنی افراد سودجو که در برخی موارد خسارت های مالی به مالکان وارد کرده، پیشگیری به عمل می آید.


** پرونده آبیاری مزارع سبزی و صیفی با آبهای آلوده بسته می شود 

معاون شرکت فاضلاب اضافه کرد: شهروندان تهرانی با خرید انشعاب و پرداخت به موقع اقساط و اتصال به شبکه داخلی منازل به شبکه اصلی، این شرکت را در تحقق توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب تهران و همچنین حفاظت ازمنابع آب و محیط زیست یاری کنند.

وی افزود: آبیاری مزارع سبزی و صیفی جات با آبهای آلوده با بروز بیماری های خطرناک همراه است، در حالی که با استفاده از پساب های بهداشتی فاضلاب می توان از بروز این بیماری ها جلوگیری کرد؛ بنابراین همیاری شهروندان تهرانی درخرید انشعاب فاضلاب، پرونده آبیاری مزارع سبزی و صیفی با آب های آلوده را مختومه خواهد کرد.

اسپه پور افزود: برخورد سلیقه ای شهروندان با انشعاب فاضلاب ، درنهایت توسعه شبکه فاضلاب شهر تهران را با مخاطرات بسیاری همراه می سازد ، در حالی که سیستم فاضلاب شهری در تامین سلامت و پاکیزگی آب شرب مصرفی با تاثیرگذاری بالایی همراه است.

شبکه توزیع آب در سال 1320 در تهران شکل اجرایی به خود گرفت و طرح اجرای فاضلاب تهران همزمان با شروع عملیات لوله کشی آب در سال 1327 و 1328 مطرح شد و سال 1336 نماینده دولت اعلام کرد ، طرح فاضلاب تهران با اعتبار 300 میلیون تومان آغاز شده است .

دهه 40 وزارت نیرو نسبت به تملک اراضی موقوفه اقدام کرد و دهه 50 عملیات اجرایی شروع شد ، اما پیشرفت چندانی نداشت ، بعد از انقلاب اسلامی از سال 1371 با تشکیل شرکت آب و فاضلاب تهران ، مسئولیت کار به این شرکت سپرده شد . 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار