استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به مناطق روستایی و ارائه خدمات حداکثری به روستاها در حوزه های زیرساختی، عمرانی و اقتصادی دارد.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ 09 May 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جمع مردم روستاهای دهستان بسطام شهرستان چایپاره در محل روستای قره کهریز، با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم در راستای ارائه خدمات در شأن مردم آذربایجان غربی گام های مهمی برداشته شده، افزود: یکی از رویکردهای دولت حضرت آیت الله رئیسی رییس جمهور محترم ، مردمی بودن دولت و حضور مسئولان به عنوان خادمان مردم در مناطق مختلف کشور بوده است.

وی همچنین توجه به مناطق کم برخوردار را از اولویت های دولت سیزدهم عنوان کرد  و یادآور شد: مدیران جهادی استان در سفرهای شهرستانی بصورت میدانی از نزدیک با شناسایی و اولویت بندی مسائل و مشکلات، در مسیر تحقق مطالبات بحق مردم تلاش می کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی تامین آب شرب سالم را نیز یکی از مطالبات مردم در سفر اول به شهرستان چایپاره عنوان کرده و افزود: امروز در سفر به این شهرستان و در راستای اجرای مصوبات سفر قبلی، پروژه مجتمع آبرسانی حمزیان به بهره برداری رسید تا مردم ۷ روستای چایپاره از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند شوند.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه نهضت گازرسانی از خدمات ارزشمند جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز تمامی شهرهای آذربایجان غربی از نعمت گاز برخوردار بوده و با تداوم گازرسانی به مناطق روستایی و صعب العبور، ۸۸ درصد روستاهای استان از این نعمت بهره مند شده اند که از میانگین کشوری بالاتر می باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تا پایان دولت سیزدهم تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، افزود: امروز مشعل گاز چهار روستا در چایپاره روشن شد و تا دهه فجر امسال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تثبیت جمعیت روستایی نیازمند آماده سازی زیرساخت ها و اشتغال زایی در روستاها می باشد، اضافه کرد: با بهره برداری از ظرفیت های منطقه ای و قانونی و اهتمام جدی دستگاه های متولی، می توان زمینه تامین آب روستایی، رونق کشاورزی و دامداری، اشتغال و درآمدزایی در روستاهای منطقه را فراهم کرد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اهمیت فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان چایپاره، افزود: روند صدور مجوزهای لازم و ارائه تسهیلات برای احداث کارگاههای فرآوری محصولات کشاورزی در جوار چهار روستای مذکور جهت رونق اشتغال و درآمد مردم، تسریع و تسهیل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی تامین مسکن روستایی را نیز از اولویت های دولت سیزدهم دانسته و افزود: از طریق تامین زمین، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و سایر حمایت ها، به دنبال رونق حوزه مسکن روستایی در استان هستیم و مقاوم سازی مساکن روستایی نیز در دستور کار می باشد.

معتمدیان در پایان با بیان اینکه نبود اشتغال و مسکن مناسب عامل اصلی مهاجرت از روستاهاست، اظهار داشت: دستگاه های متولی با استفاده از ظرفیت های قانونی و استانی، زمینه رونق حوزه اشتغال و مسکن روستایی را در آذربایجان غربی فراهم سازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار