مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از فروش و صادرات محصولات صنایع‌دستی توسط یکی از صنعتگران ایلامی به کشورهای خارج خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰ 03 May 2024

به‌گزارش تابناک ایلام، فرزاد شریفی بیان کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۱ در کشور عراق و معرفی فرصت‌های صنایع‌دستی و ارتباط صنعتگران با تجار عراقی و سایر کشورها خوشبختانه در حال حاضر محصولات صنایع‌دستی استان به کشورهای خارجی ارسال می‌شود.

وی افزود: تا کنون یک صنعتگر ایلامی که دارای کارگاه فعال در رشته‌های گلیم نقش برجسته و گلیم ساده استان است خوشبختانه توانست با ارتباط با تجار عراق، فرانسه، ونزوئلا و پاکستان در نمایشگاه صنایع‌دستی که در کشور عراق برگزار شد، با ثبت سفارش این تجار، محصولات خود را شامل گلیم نقش برجشته و گلیم ساده به این کشورها صادر و مبلغ ۶میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال درآمدزایی داشته باشد.

شریفی ادامه داد :با توجه به اینکه ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته پذیرفته شده است فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی استان انجام شده است.

وی ادامه داد : حضورهنرمندان در چنین نمایشگاه‌هایی زمینه صادرات و فروش محصولات تولیدی این هنرمندان را فراهم می‌کند که در معرفی محصولات برای فروش تأثیر داشته و اعتماد و امنیت بیشتر برای خریدار و فروشنده ایجاد می‌کند./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار