معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران گفت: در ۶ فاز تصفیه‌خانه جنوب تهران، ۲۵۰ میلیون مترمکعب در سال پساب تولید می‌شود که با تکمیل واحدهای ۷و ۸ تصفیه‌خانه ۹۰ میلیون مترمکعب دیگر به آن اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 31 October 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، سیدمرتضی احتشامی با اشاره به پساب تولیدی در تصفیه‌خانه جنوب تهران اظهار داشت: پساب تولیدی این تصفیه خانه به دشت ورامین منتقل می‌شود.

وی با اشاره به وجود تصفیه‌خانه‌های محلی در تهران گفت: سالانه از این تصفیه‌خانه‌ها ۱۶ میلیون مترمکعب پساب جمع‌آوری می‌شود که این حجم پساب به‌طور کامل برای آبیاری فضای سبز تهران به شهرداری تحویل داده می‌شود.

احتشامی با بیان اینکه ۲۲ فاز تصفیه‌خانه فاضلاب باید در تهران ساخته شود ادامه داد: تاکنون ۶ فاز تصفیه‌خانه جنوب تهران اجرا شده، چهار فاز در شرف بهره‌برداری، سه فاز در حال ساخت و ۹ فاز نیز در دست مطالعه است.

پیشرفت اجرای شبکه فاضلاب تهران به ۶۷ درصد رسید

معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران، از اجرای ۶۷ درصد شبکه فاضلاب تهران خبر داد و افزود: تاکنون پنج میلیون و ۵۸۰ هزار نفر زیر پوشش قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه نهایی شبکه فاضلاب تهران ۱۱ میلیون نفر زیر پوشش قرار می‌گیرند، بیان داشت: طول شبکه قابل اجرا در این طرح هشت هزار کیلومتر است که تاکنون هفت هزار و ۱۸ کیلومتر اجرا شده و ۹۸۲ کیلومتر از آن نیز باقی مانده است.

احتشامی با بیان اینکه مناطق ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران هم‌چنان در انتظار اجرا و تکمیل پروژه هستند خاطر نشان کرد: در شبکه فاضلاب تهران ۲۱۲ کیلومتر خطوط انتقال اصلی وجود دارد که تاکنون ۱۸۹.۵ کیلومتر آن اجرا شده و ۲۲.۵ کیلومتر از آن نیز باقی مانده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار