دستگیری شکارچی بی رحم در خراسان رضوی

فردی که اقدام به اتلاف دو راس آهو در منطقه "هرده خواجه" جغتای کرده بود، با تلاش مامورین یگان محیط زیست این شهرستان دستگیر شد.
کد خبر: ۹۷۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 12 July 2021

به گزارش تابناک رضوی، تیموری در این خصوص گفت: با کسب خبری مبنی بر حضور یکدستگیری عامل اتلاف آهوان در جغتای شکارچی حرفه‌ای در منطقه هرده خواجه به قصد شکار غیرمجاز، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل مراجعه و با کمک پلیس امنیت عمومی جغتای و یگان محیط زیست جوین، از منزل متهم بازرسی کردند.


وی افزود: در بازرسی از منزل متهم، لاشه یک راس آهوی ماده تازه شکار شده، مقداری گوشت آهوی فریز شده که از شکار آن چند روز می‌گذشت و یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیرمجاز کالیبر ۱۲ کشف و ضبط شد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه آهوی شکار شده ماده بوده و قاعدتا در این فصل بره‌های آهو وابسته به مادر هستند و با اتلاف ماده آهو، سرنوشت نامعلومی در انتظار بره‌های آهو است، محیط زیست برای اتلاف ۴ راس آهو از متهم شکایت کرد.

تیموری خاطرنشان کرد: هرده خواجه با ۲۰ هزار هکتار وسعت، دارای پتانسیل قوی جانوری است و گونه‌های منحصر به فردی مانند آهو و هوبره در کنار جانوران دیگری مانند کفتار، گرگ، روباه، گربه وحشی کاراکال، کوکر شکم سیاه، خرگوش و. زیست می‌کنند و یکی از کریدور‌های مهم گذر یوز پلنگ ایرانی به میاندشت محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار