اقامت گردشگران در آذربایجان غربی ۹۳ درصد کاهش یافت

به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال میزان اقامت گردشگران در آذربایجان غربی ۹۳ درصد کاهش یافته است .
کد خبر: ۹۳۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ 26 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بابیان اینکه  امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا  میزان اقامت گردشگران در واحدهای اقامتی استان با ۹۳ درصد کاهش به ۸۵ هزار نفر رسید،گفت : شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش گردشگری استان وارد شده است.

جلیل جباری  گفت : در ۹ ماهه امسال آمار اقامت در هتل‌های استان برابر با ۳۰ هزار و ۱۶۱، مهمان‌پذیر ۲۲ هزار و ۱۷۳، هتل‌آپارتمان دو هزار و ۳۸۵ و بوم‌گردی چهار هزار و ۵۷۷ نفر است که کاهش قابل توجهی در مقایسه با پارسال دارد.
او افزود: بر اساس برآوردها  حدود ۶۰۰ نفر از شاغلین حوزه گردشگری نیز به واسطه کاهش حضور مسافر و تعطیلی برخی فعالیت‌ها، بیکار شده و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به این بخش خسارت وارد شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ طرح گردشگری با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در کل استان در حال ساخت و تکمیل هستند، گفت: تا پایان دولت پنج طرح گردشگری هتل سه ستاره، مجموعه جهانگردی و مجتمع گردشگری در ارومیه، هتل ۴ ستاره ماکو و مجتمع گردشگری میاندوآب به بهره برداری می‌رسد.
 
جباری گفت : مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها برابر با دو هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال بوده است  و با بهره‌برداری از آنها برای ۳۱۸ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
 
او ادامه داد: مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها ۷۸۰ میلیارد ریال بوده و میزان اشتغال پیش‌بینی شده نیز برای این طرح‌ها ۳۲۵ نفر است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: امسال هم ثبت ۹۱ اثر منقول، غیرمنقول، طبیعی، ملموس و ناملموس تاریخی استان ضمن تعیین حریم در دستور کار قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار