ستاد بازگشایی مدارس البرز فعال شد

ستاد همکاری مشترک آموزش و پرورش استان البرز، شهرداری کرج و پلیس راهنمایی و رانندگی به منظورآمادگی و هماهنگی برای آغازسال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فعال شد.
کد خبر: ۸۹۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 01 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: جمعیت دانش آموزی البرز بیش از نیم میلیون نفراست که ایجاد بسترمناسب برای شروع سال تحصیلی جدید نیاز به همکاری سایر دستگاه های استانی دارد.

سالار قاسمی خاطرنشان کرد: آماده سازی مدارس البرز برای استقبال ازدانش آموزان درسال تحصیلی جدید نیاز به همراهی همه مسئولان، خیرین و اولیا دارد تا دانش آموزان درفضایی مناسب مشغول به تحصیل شوند.

وی بهسازی فضای آموزشی و ایجاد نظم درمسیر ورودی به مدارس استان به خصوص درنواحی ۴ گانه آموزش و پرورش البرز را ازمحورهای مورد توجه درآستانه سال تحصیلی جدید دراستان ذکرکرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت تشکیل کلاس های درس درسال تحصیلی جدید دربخش حضوری است، یادآورشد: تشکیل کلاس درس درگروه های کوچک دانش آموزی باید دراولویت قرارگیرد.

قاسمی بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش برای تشکیل کلاس های درس سه سناریو با توجه به وضعیت استان ها درسه وضعیت قرمز، زرد و سفید کرونایی را پیش بینی کرده است.

وی تصریح کرد: در کشورهای بزرگ و توسعه یافته دنیا بخش اعظمی از کارهای آموزش و پرورش بر دوش شهرداری هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزبا بیان اینکه آغاز سال تحصیلی یک جشن ملی است، ادامه داد: دراین جشن آموزش و پرورش نیاز به همراهی همه دستگاه ها به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری های استان دارد.

قاسمی افزود: با توجه به تداوم آموزش های مجازی درسال تحصیلی آینده ۳ هزار دانش آموز بی بضاعت این استان به امکانات استفاده از آموزش های مجازی  دسترسی ندارد که با کمک شوراها و شهرداری ها، آموزش وپرورش، کمیته امداد و بهزیستی باید برای آن ها امکانات لازم محیا شود تا یک نفر هم از آموزش با کیفیت باز نماند.

وی تاکید کرد: موضوع حفظ سلامت دانش آموزان، رعایت پروتکل های بهداشتی و بهداشت فضای عمومی مدرسه بسیار مهم است و تقاضا می کنیم دوستان ما در شوراها و شهرداری ها پای کار بیایند تا مردم امنیت روانی جهت فرستادن دانش آموزان به مدارس داشته باشند.

شهردارکرج نیزدراین نشست گفت: هرساله طرح استقبال از مهر دراین کلانشهرکرج با هدف آراسته کردن مدارس اجرا می شود.

علی اصغرکمالی زاده اظهارداشت: دراین طرح بیشترمدارس کرج تحت پوشش قرارمی گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری کرج امسال با جدیت بیشتری به این مقوله پرداخته و با اختصاص اعتباری ویژه  برای سال تحصیلی جدید  مدارس را آماده می کند.

وی ادامه داد: طرح استقبال ازمهراز ابتدای شهریور ماه در مناطق دهگانه شهرداری کرج با رویکرد مناطق محروم و مدارس ابتدایی درحال اجراست.

کمالی زاده بیان داشت : درقالب این طرح رنگ‌آمیزی، دیوارنویسی ، لکه‌گیری، آسفالت، بهسازی فضای سبزداخل و بیرون مدارس انجام می شود.

وی یادآورشد: خاکبرداری، روکش آسفالت، ‌تجهیز تابلوهای راهنمایی و رانندگی محدوده مدارس، جدول‌کشی، لایروبی نهرها و جویبارها از دیگراقدامات پیش بینی شده در این طرح است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج هم افزود: برنامه ریزی لازم برای ایجاد نظم در مسیر منتهی به مدارس انجام شده است.

سرهنگ حمدالله رحمتی پور ادامه داد: درروزهای آغازین سال تحصیلی جدید نیاز به مشارکت شهروندان به خصوص اولیای دانش آموزان درپیشگیری از گره های ترافیک داریم.

استان البرز ۵۰۰ هزاردانش آموزدارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار