۱۲هزار کامیون دار قزوین زیر بار سنگین کرونا، به دل جاده زدند

۱۲ هزار راننده حمل بار سنگین استان قزوین در روز‌های شیوع ویروس کرونا با حمل کالا‌های اساسی مردم، نبض اقتصاد و تولید کشور را به دست گرفتند.
کد خبر: ۸۴۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 02 May 2020

 ۱۲هزار کامیون دار قزوین زیر بار سنگین کرونا، به دل جاده زدند

به گزارش خبرگزرای تابناک قزوین ،  مدیرکل راه و شهرسازی استان با قدردانی از فعالان صنعت حمل و نقل این استان در خدمت رسانی به مردم گفت: یکی از گروه‌های مشاغل تلاشگر که خالصانه و متعهدانه در دوران بحران کرونا خطر را به جان خریده و شب و روز در دل جاده‌ها طی طریق می‌کنند، همین فعالان حمل و نقل و رانندگان حمل بار هستند که صحنه تلاش و فداکاریشان در بسیاری از مواقع از دیده‌ها پنهان مانده است.
جواد حق لطفی افزود: ناوگان خستگی ناپذیر حمل بار در برهه‌های سخت تاریخ از جمله جنگ تحمیلی، سیل و زلزله همواره در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار داشته و با رساندن کالا‌ها و ارزاق عمومی نقش حیاتی خود را در خدمت به مردم و دفاع از اقتصاد و تولید کشور ایفا کرده اند.
وی گفت : این تلاشگران امانتدار و شب زنده دار در این روز‌های بحران کرونا نیز که همه باید برای قطع کامل زنجیره انتقال ویروس در خانه بمانند، رنج روز‌ها دوری از خانه و کاشانه را به جان خریده و با طی مسافت‌های طولانی برای رساندن بار، رسالت خود را برای آسایش مردم به آخر رساندند.
حق لطفی افزود: امروز که ویروس نامیمون کرونا ترمز فعالیت بسیاری از مشاغل را کشیده است، صد‌ها دستگاه کامیون و تریلر به صورت شبانه روزی در سرتاسر راه‌های کشور در حال تردد هستند و با انتقال مواد خام مورد نیاز مراکز تولیدی و همچنین محصولات آن‌ها در منظومه اقتصادی کشور نقش آفرینی می‌کنند.
وی افزود : در 2 ماهه اخیر فعالان این عرصه علاوه بر تداوم حمل کالا‌های اساسی، جابجایی مواد بهداشتی و درمانی را نیز به طور مضاعف در اولویت کاری خود قرار دادند تا نیاز‌های مردم و حوزه بهداشت و درمان به مواد بهداشتی برطرف شود.
حق لطفی تصریح کرد: در این راستا با توجه به موقعیت ممتاز قزوین در تولید مواد شوینده و بهداشتی، از ۱۵ اسفندماه سال ۹۸ تا پایان فروردین ماه امسال ۶۹ هزار و ۸۶۷ تن کالای پاک کننده و ضد عفونی کننده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قزوین جابجا شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۵۵ درصدی داشت.
وی گفت :  هم اکنون نیز که با ادامه شیوع ویروس کرونا این صنف مجاهد و خدمتگزار لحظه‌ای از ادامه فعالیت دست برنداشته و با جابجایی کالا‌های اساسی مدافع تولید و اقتصاد کشور شده اند، ایثار آنان هیچ گاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد و همه ما به آن‌ها و خانواده هایشان ادای احترام میکنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود :  در این مدت با توجه به اینکه رانندگان ناوگان حمل و نقل مجبور به تردد و حضور در مراکز اعلام بار بودند به منظور رعایت فاصله اجتماعی تمام نکات بهداشتی طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایانه بار رعایت شد.
منبع : صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار