نقاط ناشناخته دوران دفاع مقدس در خوزستان احیا می‌شود/ اندیشه دفاعی امام و فرهنگ تشیع حماسه دفاع مقدس را رقم زد

سردار یوسفی گفت: امیدواریم این نقاطی که باید احیا شوند با دست توانای مجموعه بنیاد استان و همکاری مدیران احیا شده و به مردم معرفی شود و مانند سایر نقاطی که مردم برای گردش‌های خود انتخاب می‌کنند این نقاط هم مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرند.
کد خبر: ۸۱۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰ 13 January 2020

سردار عباس یوسفی‌ شیخ‌رباط در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان که امروز، ۲۲ دی‌ماه در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان نقطه اتکای همه ارزش‌های ناب دینی و انقلابی است. تمام تلاش ما این خواهد بود که راهی که سردار علی‌پور با قدرت پیمودند با همین قوت ادامه بدهیم و از همه مسئولان استمداد می‌خواهیم که در این راه به ما کمک کنند.

به گزارش"تابناک" وی بیان کرد: سردار علی‌پور انصافاً تلاش زیادی برای احیای اسناد موجود در استان کرد و تلاش وی در ایجاد باغ‌موزه‌ها، یادمان‌ها و اسناد زنده‌ای که وجود داشت قابل مشاهده است. در کنار همه این کارهای بزرگ در استان، خوزستان این ظرفیت را دارد که برخی نقاط آن که در بحبوحه جنگ و بعد از جنگ هنوز شناخته نشده‌ است، معرفی شوند.

سردار یوسفی گفت: امیدواریم این نقاطی که باید احیا شوند با دست توانای مجموعه بنیاد استان و همکاری مدیران احیا شده و به مردم معرفی شود و مانند سایر نقاطی که مردم برای گردش‌های خود انتخاب می‌کنند این نقاط هم مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرند.

امیرسرتیپ محمد فهمیده نیز در این آیین ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حوادث سقوط هواپیمای مسافری خطوط هوایی اوکراین و فوت شماری از هموطنان در کرمان در آیین تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی ، از دفاع مقدس به عنوان دانشگاه ملی نام برد و افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از شاگردان و فرزندان دانشگاه دفاع مقدس بود که آن حماسه‌ها را خلق کرد و همه ما به شهادت آن سردار مخلص مباهات و افتخار می‌کنیم.  

وی شهدای دفاع مقدس ، ادامه دهنده راه و مسیر حرکت شهدای نهضت عاشورای حسینی بیان کرد و افزود: برکت خون شهدا سبب رسوایی جبهه استکبار شد ، سیلی اخیری که به آمریکای جنایتکار نواخته شد درسی بود که ما از شهدا گرفتیم.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس کشور ابراز امیدواری کرد آمریکای متجاوز و اشغالگر با درس گرفتن از ضربه اخیری که از جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد نیروهای خود را از منطقه غرب آسیا بیرون ببرد تا امنیت و ثبات به منطقه بازگردد.
     
امیرسرتیپ فهمیده جلوگیری از تحریف و فراموشی ارزشهای دفاع مقدس را از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بیان کرد و افزود:این بنیاد در سال‌های اخیر با مستندسازی ، تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از تحریف حقایق دفاع مقدس انجام داده که راه اندازی موزه‌های دفاع مقدس در آبادان و دزفول نمونه‌ای از این تلاش‌های جهادگونه است.

وی خوزستان را پیشانی و پایتخت دفاع مقدس بیان و ابراز امیدواری کرد باغ موزه دفاع مقدس اهواز نیز با طراحی جدید راه‌اندازی شود.     

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار