مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت:

لرستان هنوز دچار چالش کمبود آب است

حمید رضا کرموند به خبرنگاران گفت : در سیل اخیر تصفیه‌خانه آب الیگودرز به دلیل وارد شدن شن و ماسه از مدار خارج شد اما براساس تجربه قبلی که چند روز آب این شهرستان قطع شده بود آمادگی داشتیم چاه‌های جایگزین را تجهیز کنیم و خوشبختانه بدون هیچ مشکلی آب این شهر تأمین شد.
کد خبر: ۲۱۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 24 April 2016



به گزارش تابناک لرستان ، حمید رضا کرموند به خبرنگاران گفت : در سیل اخیر تصفیه‌خانه آب الیگودرز به دلیل وارد شدن شن و ماسه از مدار خارج شد اما براساس تجربه قبلی که چند روز آب این شهرستان قطع شده بود آمادگی داشتیم چاه‌های جایگزین را تجهیز کنیم و خوشبختانه بدون هیچ مشکلی آب این شهر تأمین شد.

وی افزود: همچنین سیستم آبرسانی پلدختر نیز از مدار خارج شد. وقبل از سیل اخیر چند شهر استان نیزبا مشکلاتی برای تأمین آب مواجه بودند که هم‌اکنون برطرف شده است.

کرموند با بیان اینکه برخی ها با استناد به بارندگیهای اخیر ضمن بیان اظهارات غیر تخصصی می گویند که در استان مشکل کمبود آب نداریم، عنوان کرد: هنوز در شهرهای کوهدشت و چغابل با مشکل جدی کمبود آب مواجه هستیم.

وی با بیان به اینکهیک لیوان از روان‌آبهایی که از استان خارج می‌شود در جهت تأمین آب استان استفاده نشده است، تصریح کرد تأمین آب استان از هیچ سدی استحصال نشده است در حالی‌که با سدسازی تخصیص آب شرب را خواهیم داشت.

کرم‌وند خاطر نشان کرد: پیگیر هستیم که از حق‌آبه سدهای تاج‌امیر، آبسرده، کمندان، مخملکوه، سراب تلخ استفاده کنیم و تخصیص شرب بگیریم.

وی با تصریح اینکه وزارت نیرو روی تأمین آب شرب بسیار حساسیت دارد و با دادن مجوز به سدهایی که بتواند آب شرب شهرها را تأمین کند موافق است، ادامه داد:با حمایت استاندار لرستان پیگیر سد تاج امیر با اولویت آب شرب هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با این بیان که سدهایی مانند سد آبسرده، تاج امیر، کمندان، مخملکوه، سراب تلخ که در استان ساخته می‌شوند می توانند در ذخیره و تامین آب شرب موثر باشند، یادآورشد: پیگیری هایی کرده‌ایم که از ذخایر آب سدهایی که در استان ساخته می‌شوند به ما تخصیص آب شرب اختصاص پیدا کند.

حمید رضاکرموند درپایان تاکیدکرد: وزارت نیرو بر روی تامین آب شرب حساسیت دارد و به همین دلیل سدهایی مانند تاج امیر نورآباد که ظرفیت تامین آب شرب شهرها را داشته باشند مجوز احداث آنها را صادر می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار