هکر 17 ساله فارسی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: دختر نوجوان ۱۷ ساله‌ای که اقدام به هک صفحه اینستاگرام و جعل عنوان کرده بود توسط پلیس فتا شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ 06 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سرهنگ فرشید زینلی در این باره گفت: در پی ارجاع پرونده ای قضایی مبنی بر هک یکی از شبکه های اجتماعی یک شهروند ، ردیابی و شناسایی عامل دسترسی غیرمجاز، در دستور کار ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارشناسان پلیس فتای این شهرستان با انجام اقدامات فنی و پلیسی ضمن بازگردانی صفحه شاکی، متهم موردنظر که دوست وهمکلاس شاکی بود شناسایی و با هماهنگی قضایی به پلیس احضار شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: این متهم که دختری ۱۷ساله بود در مواجهه با مدارک و مستندات موجود بیان کرد:با استفاده از برخی برنامه های رایانه‌ای، به‌ تمامی تصاویر و اطلاعات قربانی دسترسی و با انجام تغییرات، دسترسی ادمین اصلی و صاحب صفحه را به طور کامل قطع کرده است.
سرهنگ زینلی از تحویل متهم به دادسرا گفت و خاطر نشان کرد: مجرمان سایبری که فضای مجازی را بستر مناسبی برای دستیابی به اهداف خود قرار می‌دهند، آگاه باشند کارشناسان پلیس فتا ردپای آنان را در فضای مجازی شناسایی و با اینگونه جرائم برخورد خواهند کرد.
شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار