کشف 272 ربع سکه جعلی در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با دستگیری سه کلاهبردار در شیراز ۲۷۲ ربع‌سکه جعلی کشف شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 04 January 2023

تابناک فارس به نقل از ایمنا: سردار رهام بخش‌حبیبی اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با اخلالگران ارزی و نظام بازار سکه، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان از اخباری مبنی بر توزیع و فروش ربع سکه‌های غیر بانکی در بازار طلا فروشان شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه مأموران با آغاز تحقیقات مطلع شدند سه نفر با تهیه سکه‌های شبیه‌سازی و تقلبی قصد فروش و کلاهبرداری از شهروندان را دارند، ادامه داد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با هماهنگی مرجع قضائی و به همراه بازرسان اتحادیه موفق شدند در این خصوص هر سه نفر را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن‌ها را در شیراز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از متهمان ۲۷۲ قطعه ربع‌سکه جعلی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان اتحادیه ارزش سکه‌های تقلبی کشف شده را ۲۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، افزود: به شهروندان توصیه می‌کنم از خرید طلا و سکه از دلالان و دست‌فروشان خودداری و تنها از طلا فروشی‌های معتبر اقدام به خرید کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به سرعت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار