خسارت 300 میلیاردی سیل به به نی ریز

فرماندار نی ریز گفت: سیلاب بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف شهرستان نی ریز خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ 04 August 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: مختار یوسفی اظهار کرد: حاصل فعالیت سامانه بارشی مونسون در شهرستان نی ریز در حوزه زیر ساخت‌های این شهرستان خسارتی افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: بخش کشاورزی نی ریز متحمل خسارتی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، شامل تخریب گوراب‌ها و آبخیزداری شده است.

فرماندار نی ریز با بیان اینکه بر اثر سیلاب برخی از راه‌های روستایی و باغات پسته این شهرستان زیان دیده اند، اعلام‌کرد: برخی از جاده‌های روستایی و بین مزارع نی ریز در جریان سیلاب اخیر تخریب شده اند.

یوسفی همچنین به خسارات وارده به باغات پسته، انجیر، کانالهای انتقال آب و شکستگی پایه‌های برق در این شهرستان نیز گریزی زد و گفت: اکثریت بخش‌های این شهرستان متأثر از سیل شده است.

او ادامه داد: سیلاب همچنین به منازل مسکونی شهرستان نی ریز هم خساراتی وارد کرده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران نی ریز از ملاقات نماینده این شهرستان با وزیر کشور و پیگیری برای اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران‌خسارت ناشی از سیل به این شهرستان خبر داد و گفت: در این ملاقات ذکر شده است تا حدوداً ۳۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل تأمین شود.

یوسفی در خاتمه نقش بخش خصوصی در زمان بحران را انکار ناپذیر دانست و بیان کرد: با رایزنی انجام شده در زمان بارش‌های اخیر و سیلاب ۶ دستگاه لودر و ۲ دستگاه بلدوزر بخش خصوصی در اختیار ستاد بحران قرار گرفت که کمک بزرگی در کنترل سیلاب شهرستان نی ریز داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار