مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ‌۳۷۱ فرزند یتیم خراسان جنوبی ‌حامی ندارند.
کد خبر: ۸۴۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 10 May 2020

سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۷ هزار و ۹۰۵ فرزند یتیم و محسنین خراسان جنوبی چشم انتظار حمایت دستان پر مهر نیکوکاران هستند.

او افزود: طرح‌های اکرام فرزندان ایتام و محسنین از جمله طرح‌هایی هستند که کمیته امداد به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند.

سلم آبادی تصریح کرد: هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام همزمان با ولادت کریمه اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) در پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز و تا سالروز شهادت حضرت علی بن ابی طالب (ع) در سراسر کشور ادامه می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه حامیان می‌توانند ماهانه و یا در مناسبت‌ها و اعیاد مختلف کمک‌ها را به فرزندان معنوی خود داشته باشند گفت: ۷ هزار و ۹۰۵ فرزند یتیم و محسنین در این استان از خدمات مختلف کمیته امداد بهره‌مند هستند.

او با بیان اینکه میانگین ماهانه کمک حامیان به فرزندان ایتام در خراسان جنوبی ۲۰۰ هزار تومان است افزود: در ایام ماه رمضان امسال تاکنون ۲۴۲ نیکوکار با عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت از ۳۱۲ فرزند یتیم و محسنین را بر عهده گرفتند.

سلم آبادی  با تاکید بر اینکه ۳۷۱ فرزند یتیم و محسنین استان بدون حامی هستند بیان کرد: حامیان سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان به صورت نقدی و نقدی به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از راه‌اندازی ۱۶ آشپزخانه اطعام مهدوی در سطح استان خبر داد و گفت: تاکنون در ماه مبارک رمضان ۳۵ هزار پرس غذای گرم تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

او به مسکن محرومان اشاره کرد و گفت: از سهمیه ۵ هزار واحد مسکن محرومان که در تعهد کمیته امداد استان بوده تاکنون یک هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تعداد واحد‌های شروع به ساخت را ۲ هزار و ۹۱۵ مورد عنوان و بیان کرد: ۲ هزار و ۴۱۸ مورد فونداسیون، ۲ هزار و ۹۲ مورد اسکلت، هزار و ۶۱۲ مورد سقف و هزار و ۶۷۷ مورد دیوار چینی شده است.

سلم‌آبادی تصریح کرد: برای این واحد‌ها از منابع صندوق امداد ولایت ۴۲۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است و قرار است پرونده این پروژه تا پایان شهریور امسال بسته شود.

او از اجرای بیش از ۴ هزار طرح اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته با کمک تسهیلات اشتغال، ۴۵۲ خانوار زیر پوشش این نهاد با رسیدن به سطحی از درآمد خالص مطابق قانون کار به خودکفایی رسیدند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از میان طرح‌های اشتغال سال گذشته ۳ هزار و ۵۱۷ مورد خود اشتغالی بوده است گفت: ۵۷۵ طرح نیز مشاغل خانگی است که ۳ هزار و ۴۸۹ نفر برای این مشاغل آموزش دیده‌اند.

سلم آبادی تصریح کرد: از میان طرح‌های اشتغال سال گذشته یک هزار و ۲۰۷ نفر مجری زن و ۳ هزار و ۶۵ نفر مجری مرد هستند و از سر جمع طرح‌ها یک هزار و ۳۹۴ مورد شهری و ۲ هزار و ۶۹۸ مورد روستایی است.

او از بافت ۵۶۹ تخته فرش توسط مددجویان امداد در سال گذشته خبر داد و افزود: ارزش این فرش‌ها به متراژ ۲ هزار و ۵۵۰ متر مربع بیش از ۳ میلیارد تومان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: مردم نیکوکار استان بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به روش‌های مختلف در جشن نیکوکاری کمک کرده‌اند.

او  از توزیع اقلام بهداشتی بین مددجویان خاص کمیته امداد استان خبر داد و تصریح کرد: ۳ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج و ۱۸ هزار سالمند بالای ۷۰ سال تحت پوشش این نهاد قرار دارند که با پیگیری‌های انجام شده محلول سفید کننده، صابون مایع و محلول ضدعفونی بین جامعه هدف توزیع شده و یا در حال توزیع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار