بیرجند - دومین پلاک ماندگار استان خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولان بر سر در خانه «مهدی اسماعیلی مود» استاد خوشنویسی در شهر بیرجند نصب شد.
کد خبر: ۷۱۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲ 18 February 2019

به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی روز دوشنبه در آیین رونمایی از این پلاک گفت: سازمان میراث فرهنگی در راستای ارج گذاری مقام شامخ فرهیختگان، مفاخر علمی و فرهنگی کشور طرح پلاک ماندگار را در دستور کار قرار داده است. 
حسن رمضانی اظهار داشت: براساس این طرح مفاخر و مشاهیری که در سطح ملی و بین المللی دارای نقش ارزشمندی هستند و یافته های علمی و تلاش های فرهنگی آنان ماندگار شده است، با نصب این پلاک معرفی می شوند. 
وی بخشی از هویت فرهنگی شهرها را معطوف به حضور مفاخر علمی، فرهنگی و هنری دانست و گفت: نصب این پلاک ماندگار باعث ارزش گذاری مقام علمی و فرهنگی فرهیختگان شده و برای نسل جوان به عنوان الگو معرفی می شوند. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: نصب این پلاک مسئولیت هنرمندان را دوچندان می کند چون از این پس خانه این هنرمندان، الگوی محله و شهر خواهد بود و انتظارات هم بالاتر خواهد رفت. 
وی افزود: سه پلاک ماندگار سهم خراسان جنوبی است که اولین پلاک ماندگار متعلق به استاد «بدیع الزمان فروزانفر» در بشرویه نصب شده و سومین پلاک هم متعلق به دکتر «محمود رفیعی» است که در شهرستان درمیان نصب می شود.
استاد مهدی اسماعیلی مود رئیس انجمن خوشنویسان استان خراسان جنوبی دارای گواهینامه استادی از انجمن خوشنویسان ایران و درجه یک هنری (دکترای حرفه ای هنر) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در ١٨ جشنواره ملی و بین المللی مقام نخست و برگزیده را کسب کرده است. 
هفت نمایشگاه و کارگاه هنری اسماعیلی مود در کشورهای فرانسه، پاکستان، قطر، بنگلادش و کویت برپا شده و این هنرمند خوشنویس دارای هفت کتاب تالیفی در زمینه آموزشی و هنری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار