استاندار خراسان جنوبی و والی فراه افغانستان بر گسترش روابط تجاری،اقتصادی و فرهنگی میان دو طرف تأکید کردند.
کد خبر: ۶۴۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴ 28 August 2018

به گزارش تابناک خراسان جنوبی : در پایان سفر سه روزه والی ولایت فراه افغانستان به خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی و والی فراه افغانستان در گفتگو با خبرنگاران بر گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کردند.

 

سالنگی والی ولایت فراه افغانستان گفت:ظرفیتهای بسیار خوبی در دو استان خراسان جنوبی و فراه افغانستان وجود دارد که باید این ظرفیت ها را مغتنم شمرد.

 

وی افزود:در بازدیدی که از پایانه مرزی ماهیرود،منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، شهرک صنعتی و دانشگاههای آزاد اسلامی و دانشگاه بیرجند داشتیم ظرفیتهای خوبی برای بازرگانی و بخش علمی و فرهنگی مشاهده کردیم .

 

سالنگی با اشاره به اینکه آمادگی برای گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی دو طرف مهیا است،گفت:باید روابط بازرگانی دو طرف افزایش یابد که در این زمینه تفاهم نامه هایی امضا شد.

 

والی ولایت فراه افغانستان افزود:از مسئولان خراسان جنوبی درخواست داریم زمینه حضور هر چه بیشتر بازرگانان ما را در خراسان جنوبی فراهم کنند.

 

وی اظهار کرد:نیروهای انتظامی افغانی و ایرانی چون برادر هستند و ما با تأمین هر چه بیشتر امنیت مرزها از ورود مواد مخدر و قاچاق انسان و همچنین تروریسم به ایران جلوگیری می کنیم.

 

مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی نیز گفت:درخواستی که والی فراه و هیئت همراه دارند این است که مناسبات و مراودات در مرز گسترش یابد و این تقاضا بهترین عامل برای توسعه تجارت است.

 

وی افزود:مفاهمه مشترک بین مسئولان حاکمیتی اقتصاد،بهترین عامل توسعه در بخش گمرکی،حمل و نقل،خدمات تجاری و خدمات مسافربری برای سهولت رفت و آمد مسافران و مبادلات تجاری است.

 

مروج الشریعه بیان کرد:در ظرفیت های فرهنگی و دانشگاهی می توانیم همکاری های بسیار عمیق و گسترده ای را در زمینه تبادلات فرهنگی،مبادلات علمی- دانشگاهی و غیره داشته باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد:شرکت های دانش بنیان می توانند بخش قابل توجهی از استعداد ها و ظرفیت های موجود در ولایت فراه را بارور سازند و همکاری های مشترک داشته باشند.

 

وی گفت:باید از تمام ظرفیت هایی که در نوار مرز این استان با ولایت فراه وجود دارد و بخشی از آن مشترک است استفاده کنیم.

 

مروج الشریعه بیان کرد:مرز یزدان،میل ۷۳ و دوکوهانه نهبندان مکمل هایی برای مرز ماهیرود هستند.

 

وی تصریح کرد:آنچه در توان استان بوده و توسعه پذیر خواهد بود زمینه سازی و آماده سازی زیر ساخت ها است.

 

مروج الشریعه افزود:زیر ساخت های عمرانی و زیر ساخت های اقتصادی در نوار مرز استان به شدت مورد توجه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار