در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان فردوس عنوان شد
کد خبر: ۵۲۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 23 November 2017

تابناک خراسان جنوبی: به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد راهبری و مدیريت اقتصاد مقاومتي استان در شهرستان فردوس اظهار داشت با توجه به مشکلات و شرايطي كه در شهرستان فردوس وجود دارد، توجه به مسائل و رفع نيازمندي هاي اين شهرستان، يك مساله اساسي است.

استاندار خراسان جنوبی، به موقعيت شهرستان فردوس و طبس اشاره کرد و افزود: پايداري کانون هاي جمعيتي در اطرف شهرستان فردوس و حتي طبس، به ميزان توسعه يافتگي شهرستان فردوس بستگي دارد. وی با بیان اینکه نگاه به مباحث توسعه اي و اقتصادي بايد نگاهي جامع و همه جانبه باشد، گفت: با توجه به اينکه اين امور زنجيره وار به يکديگر ارتباط دارند، نمي توان به صورت تك بعدي به آنها نگاه كرده و راهكارهاي رفع آنها را نيز با همين نگرش پيشنهاد كرد.

مروج الشریعه توسعه سرمایه گذاری و حمايت از سرمايه گذاران را يکي از مهمترين راه هاي ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي برشمرد و خاطر نشان ساخت: مديران کل در سطح استان و روساي ادارات در شهرستان ها بايد با تلاشي جمعي و با تمام وجود و استفاده از تمامي ظرفيت هاي کاري و اداري در اين زمينه ورود كنند تا بتوان در راستاي جذب و توسعه سرمايه گذاري بيش از پيش اقدام كرد.

دکتر مروج الشریعه، ادامه داد: جمعی از مدیران اقتصادي پيشران در اين حوزه به همراه مديران شهرستاني و نمايندگان بخش خصوصي با مديريت فرماندار مي توانند با تشکيل اتاق فکري در شهرستان فردوس مباحث مبتلابه در حوزه سرمايه گذاري و نيز ايجاد اشتغال را بر اساس توانمندي هاي شهرستان و ظرفيت هاي قانوني به صورت كارشناسي بررسي و براي پيگيري و اقدام لازم به مركز استان و وزارتخانه هاي مربوطه ارسال نمايند.

مقام عالی دولت در استان، شهرستان فردوس را در حوزه های کشاورزی و دامداري داراي ظرفيت هاي بسيار مناسبي دانست و گفت: مسئولين مرتبط بايد به هر نحو ممکن به منظور جلوگيري از خام فروشي و خروج مواد خام در حوزه هاي دامداري و کشاورزي در اين شهرستان برنامه ريزي جدي تري داشته باشند و از خروج مواد خام از استان جلوگيري كنند.

مروج الشریعه، فرآوری محصولات کشاورزی را مورد تاکيد جدي قرار داد و تصريح کرد: ايجاد واحد دامپروري و فراوري محصولات لبني با استفاده از ظرفيت اتحاديه دامداران شهرستان و نيز فعالين بخش خصوصي در اين حوزه مي تواند تا حد زيادي در راستاي نيل به اين هدف كمك كننده باشد.

وی برگزاری جلسات ستاد راهبری و مديريت اقتصاد مقاومتي استان در شهرستان ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: فرمانداران بايد از اين ظرفيت براي تبيين و حل مشکلات اقتصادي حوزه شهرستاني نهايت استفاده را ببرند و با ارائه تابلويي روشن از پروژه ها و طرح هاي اقتصادي خود راه کارهاي کارشناسي براي حل آنها را نيز در اين جلسات ارائه نمايند.

وی صنایع دستی در شهرستان را از ديگر ظرفيت هاي اقتصادي فردوس دانست و افزود: در خصوص احياي صنايع دستي و ايجاد سايت نمايشگاهي بازارچه صنايع دستي به منظور توليد ، بسته بندي و فروش محصولات صنايع دستي در قالب مباحث کارگاهي آماده ارائه کمک هاي لازم هستيم.

مروج الشریعه، احداث کارگاه های فرآوری سنگ هاي قيمتي در شهرستان فردوس در حوزه زيرساخت اين سايت را مورد تاکيد قرار داد و افزود: وجود اماکن و مواريث تاريخي در اين شهرستان نيز از ديگر توانمندي هاي اقتصادي است كه مي تواند به رشد و توسعه اقتصادي شهرستان كمك كند. وی جداسازی دامداری هاي موجود در حريم اماکن تاريخي و گردشگري را مورد تاکيد قرار داد و افزود: براي ايجاد شهرک دام در شهرستان فردوس و ايجاد زيرساخت هاي لازم در اين زمينه آماده كمك و مساعدت لازم هستيم.

استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه فردوس بايد با انجام کارهاي انحصاري و تقسيم کار استاني و بخش ملي در حوزه هاي اقتصادي به مكاني جذاب براي مردم و سرمايه گذاران تبديل شود،گفت: ايجاد مراكز آزمايشگاهي ، احداث پايگاه هوايي، احداث كشتارگاه و مباحثي از اين دست مي تواند در راستاي رسيدن به اين هدف كمك كننده باشد؛ بعنوان مثال در بخش دام سبك و سنگين، مخصوصاً در رابطه با فعاليت هاي دانش بنيان، اين شهرستان مي تواند با اقدامات ويژه در شرق كشور، خدمات ارزنده اي به استان و استان هاي همجوار ارائه كند.

مروج الشریعه، استفاده از ظرفیت های قانون بودجه به منظور توسعه مناطق محروم را مورد تاکيد قرار داد و افزود: در صورت تصحيح قانون بودجه در خصوص تخصيص اعتبارات شاخص هاي اقتصادي مشابه رديف اعتباري ۳ درصد نفت و گاز ، مي توان اميدوار بود که تحولي عظيم در حوزه اقتصادي و اشتغال در سطح استان ها و شهرستان ها شکل گيرد و از نماينده محترم شهرستان هاي فردوس، طبس، سرايان و بشرويه تقاضا داريم در زمان تصويب بودجه اين موضوع مهم را مدنظر داشته باشند.

وی در پایان رفع مشکلات کارخانه نساجی فردوس را مورد تاکيد قرار داد و افزود: طي مكاتبه اي كه با ايميدرو به انجام خواهد رسيد در خصوص كمك به راه اندازي اين واحد مهم توليدي و صنعتي پيگيري هاي لازم انجام خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار