رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر کشت نشایی در استان انجام می‌شود که این امر باعث شده است عملکردها افزایش یابد چون با کشت نشایی مصرف آب چغندرقند پایین می‌آید.
کد خبر: ۴۷۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 16 August 2017
هاشم ولی‌پور مطلق ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: کشت چغندر قند یک گیاه پرمصرف از نظر آب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 947 هکتار از اراضی استان سطح زیرکشت محصول چغندرقند است افزود: در هر هکتار 25 تن برداشت چغندر قند داریم یعنی عملکرد ما در سطح بین 20 تا 24 تن بوده که در حال حاضر  به 25 تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محدودیت واردات چغندرقند حذف شده است بیان کرد: سال گذشته 1500 تن چغندر قند به کارخانه قهستان وارد شده است.

ولی‌پورمطلق تصریح کرد: در حال حاضر در صندوق توسعه ملی محدودیتی برای اعطای تسهیلات وجود ندارد تصریح کرد: در پاسخ به پیگیری‌هایی که انجام شد صندوق توسعه ملی اعلام کرد محدودیتی که تنها برای یک بار استفاده از تسهیلات بوده برداشته شده است.

وی با اشاره به کشت نشایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشت نشایی در استان انجام می‌شود که این امر باعث شده است عملکرد خود را افزایش دهیم چون با کشت نشایی مصرف آب چغندرقند را پایین آوردیم و عملکردمان بالا رفته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی نیز در این جلسه یادآور شد: امسال سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است و در این راستا خوشحال می‌شویم کارخانه‌ای که تعطیل شده است را به چرخه تولید بازگردانیم و زمینه اشتغال افراد را فراهم کنیم.

پاک‌گهر با اشاره به بدهی کارخانه قند قهستان اظهار داشت: جمع بدهی‌های شرکت قند قهستان از سال 82 تا 91 قریب به 200 میلیون تومان است که 170 میلیون تومان نیز بدهی جرائم این کارخانه است که در این راستا در مجموع 370 میلیون تومان مالیات بدهکار هستند.

وی افزود: در اصل بدهی‌ها کاری از دست ما برنمی‌آید که تخفیف دهیم اما در بحث جرائم از حداکثر اختیارات خود برای تخفیف استفاده خواهیم کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار