مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه نزدیک به ۹۰ درصد از فرهنگیان استان در رده‌های مختلف بسیج فرهنگی عضو فعال هستند گفت: بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی ۱۶ هزار نفر از فرهنگیان را در کانون بسیج فرهنگیان جذب کرده است.
کد خبر: ۴۷۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 15 August 2017
سرگرد پاسدار حسین حاجی‌زاده عصر امروز در نشست شورای بسیج فرهنگیان بشرویه اظهار داشت: معلمان و دانش‌آموزان قشر تاثیرگذار در زمینه تولید علم و اندیشه کاربردی در جامعه اسلامی هستند و باید از این ظرفیت توانمند در راستای تحقق ارزش‌های اسلامی استفاده کرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی هدف از تشکیل بسیج فرهنگیان را استفاده از ظرفیت توانمند علمی و آموزشی  جامعه فرهنگی در بدنه آموزش و پرورش دانست و گفت: سازمان بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی نزدیک به 16 هزار نفر از فرهنگیان را در کانون بسیج فرهنگیان جذب کرده که از این تعداد نزدیک به 8 هزار نفر از فرهنگیان فرهیخته و بازنشسته هستند.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه نزدیک به 62 درصد از اعضای این سازمان دارای پرونده کامل عضویت هستند گفت: با توجه به روحیه بسیجی فرهنگیان استان نزدیک به 90 درصد از این قشر جذب رده‌های مختلف بسیج از جمله اقشار و فرهنگیان شده‌اند که از نظرات سازنده آنان در برنامه‌های مختلف بسیج استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی سخت و طاقت فرسا است بیان کرد: امروزه خدمت در بدنه بسیج و آموزش و پرورش عبادت است و ثمره آن تربیت نیروی با اخلاص و با ایمان برای خدمات رسانی در اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 است که بدون هیچگونه چشم‌داشتی خدمت به روستائیان و مناطق محروم را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی به کارگیری نیروهای آموزش و پرورش را در مسئولیت‌های کانون بسیج فرهنگیان نقطه قوتی برای ایجاد وحدت و همدلی بین بسیج و آموزش و پرورش دانست و گفت: سیاست سازمان بسیج فرهنگیان این است که بر انتخاب مدیر از بدنه سپاه تأکید ندارد بلکه هرکدام از همکاران فرهنگی که از روحیه مدیریتی قوی و توانمند برخوردار باشند می‌توانند برنامه‌های اجرایی را بهتر پیش برده و اجرایی کنند.

حاجی‌‌زاده از ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به اعضای کانون بسیج فرهنگیان خبر داد و گفت: قصد داریم در آینده با راه‌اندازی مراکز رفاهی و اقامتی در مشهد مقدس و سایر اماکن زیارتی و سیاحتی زمینه استفاده فرهنگیان بسیجی را از برنامه‌های این سازمان فراهم کنیم.

اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی ثمره خون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بشرویه نیز گفت: درخت انقلاب اسلامی با خون پاک و مقدس شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم محکم و استوار مانده است و اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی ثمره خون این شهدای بزرگوار است.

سرگرد پاسدار علی خبازی از شهدا به عنوان ستارگان عزت و افتخار انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: درخت انقلاب اسلامی از اوایل شروع نهضت اسلامی با نثار خون مقدس شهدای دوران این نهضت و شهدای هشت سال دفاع مقدس استحکام یافته و امروزه نیز با تقدیم شهدای عزیز و مظلومی که برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) غریبانه به شهادت می‌رسند مقاوم‌تر می‌شود.

وی ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه گروه‌های افراطی داعشی گفت: تروریست‌های تربیت شده در دامن سران استکبار جهانی و مزدوران آنها اگر چه جوانان عزیز ما را با طراحی پروژه اسلام هراسی به شهادت می‌رسانند اما باید بدانند خون پاک و مقدس این شهدای عزیز از جمله شهید محسن حججی ریشه این گروه‌های جنایت پیشه و اربابان آنها را خواهد سوزاند و بر عزت و عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی خواهد افزود.

خبازی با اشاره به اینکه دفاع از سرزمین مقدس اسلامی یک توفیق الهی است گفت: امروزه راه برای دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی باز است و اگر این جوانان رزمنده اسلامی برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) با گروه‌های تکفیری و داعشی مبارزه نمی‌کردند باید در داخل خیابان‌های تهران و کلان شهرها با این جنایتکاران روبرو می‌شدیم بنابراین شهادت در راه حفظ و احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی (س) توفیقی است که از جانب خداوند حاصل می‌شود.

وی گفت: بسیج و سپاه مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند و همیشه در صحنه‌های مختلف برای حفظ آرمان‌های مقدس امام (ره) آماده خدمتگزاری هستند.

فرمانده سپاه بشرویه از معلمان به عنوان مهمترین قشر تأثیرگذار در تربیت دینی، علمی و اعتقادی جامعه یاد کرد و گفت: معلمان اصلی‌ترین عامل تربیت در نظام آموزش و پرورش هستند که می‌توانند دانش آموزان، اولیا و سایر افراد جامعه را به سوی ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی هدایت کنند.

خبازی از تعامل و همگرایی مسئولان آموزش و پرورش با بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی قدردانی کرد و گفت: ثمره این تعامل و وحدت تربیت نسلی مومن و با اخلاق و نخبه تحصیلی است که در آزمون‌های دانشگاه‌های کشور درخشش خوبی را دارند.

در پایان این مراسم هادی خاوری به عنوان مسئول جدید کانون فرهنگیان  شهرستان بشرویه  معرفی و از خدمات مهدی خاکی‌نژاد مسئول قبلی این کانون که فعالیت  چشمگیری در تشکیل حلقه‌های صالحین  و دیگر فعالیت‌های بسیج فرهنگیان داشته است قدردانی شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار