مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ نقطه استان تقاضای تدفین شهید گمنام را دارند گفت: ۲۸ مردادماه میزبان دو شهید گمنام هستیم.
کد خبر: ۴۷۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 15 August 2017
محمدرضا فخر در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: نباید جای شهید و جلاد عوض شود و باید تلاش کنیم در گرامیداشت عملیات مرصاد از همه رزمندگانی که از استان خراسان جنوبی در این عملیات شرکت داشتند قدردانی کنیم.

وی افزود: تلاش شده تا در نگاه جدیدی به این عملیات، بازخوانی نقش منافقین در عملیات مرصاد به خوبی بیان شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در ارتباط با تدفین شهید گمنام از طریق مرکز سه اولویت برای استان مشخص شده و در حال حاضر در خراسان جنوبی برای تدفین شهید گمنام بیش از 400 تقاضا وجود دارد.

فخر افزود: 28 مرداد ماه میزبان پیکر دو شهید گمنام جنگ تحمیلی هستیم که قرار است این شهدا دو روز در استان تشییع و در نهایت عصر 31 مرداد ماه در شمال شهر بیرجند در محل پارک پروفسور معتمدنژاد تدفین شوند.

وی اظهار داشت: بخشی از کار ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زمینه پرداختن به سیره شهداست و بیشتردر بحث جمع‌آوری خاطرات، دل نوشته‌های ایثارگران و تبدیل کردن آنها به کتاب و یا تصویری در قالب مستندسازی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: عرصه دفاع مقدس عرصه‌ای است که درس‌های زیادی از آن گرفتیم و یکی از جاهایی که برای سبک زندگی اسلامی می‌توان سرمایه‌گذاری کرد دوران دفاع مقدس است.

فخر با بیان اینکه در حال حاضر نمونه‌گیری DNA از شهدا و خانواده‌های آنها انجام می‌شود تا بتوان درصد زیادی از هویت شهدا معلوم شود افزود:  از دو شهید گمنام که قرار است 28 مرداد وارد استان شود یک شهید 30 ساله است که در عملیات خیبر در اسفند 1362 در جزیره مجنون به شهادت رسیده و شهید دیگر 25 ساله است و در عملیات بدر اسفندماه سال 1363 در شرق دجله به شهادت رسیده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار