مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه ۸ راه مهم بین‌المللی کشور از خراسان جنوبی عبور می‌کند و این استان در طراز ملی در حوزه ناوبری است گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ترمینال فرودگاه خراسان جنوبی نیاز است.
کد خبر: ۴۷۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 15 August 2017
رحمت‌الله مه‌آبادی صبح امروز در حاشیه بازدید از فرودگاه بین‌المللی بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از پایگاه‌های مهم هوانوردی کشور در خراسان جنوبی است که از نظر ناوبری هوایی یکی از نقاط استراتژیک ما است.

وی افزود: پوشش راداری شرق کشور توسط راداری که در آن استان خراسان جنوبی در شهرهای بیرجند و طبس مستقر است برای کشور بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه 8 راه مهم بین‌المللی کشور از این استان عبور می‌کند بیان کرد: این استان در طراز ملی در حوزه ناوبری است.

مه‌آبادی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از استان‌های کمتر توسعه یافته است و باید مورد توجه دولت و نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر دولت توجه ویژه‌ای به این استان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از 59 پروژه در این استان اجرا شده است و طرح‌های توسعه‌ای مختلفی در برنامه داریم و در حوزه ناوبری هوایی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در حوزه ارتباطی و کمک ناوبری وضعیت فرودگاه خوب است یادآور شد: برای خرید آیلس در فرودگاه بیرجند برنامه‌ریزی شده است.

مه‌آبادی اظهار داشت: این فرودگاه جزو فرودگاه‌های تکمیلی از نظر سامانه‌های هوانوردی و کمک باربری محسوب خواهد شد و با این وجود هیچ مشکلی نداریم و هیچ برنامه‌ای هم نیاز نیست که انجام شود. 

وی افزود: خوشبختانه تاکنون در بحث زیرساخت‌ها اقدامات خوبی انجام شده است و در جهت بهبود فرودگاه تلاش می‌کنیم تاخیرها و ابطال را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در حوزه فرودگاهی زیرساخت‌هایی که مربوط به نشست و برخاست هواپیما می‌شود و حرکت آن در عوامل میدانی است بحثمان تکمیل است و هیچ کاری در این حوزه نداریم و تنها بحثی که در حوزه زیرساخت‌ها وجود دارد در ترمینال است.

مه‌آبادی افزود: در این راستا برنامه جاری این است که 2500 متر فضای جدید به ترمینال اضافه شود که چیزی حدود 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم که در حال حاضر در دست طراحی است.

وی با بیان اینکه امید است با حمایت‌های استاندار، وزارت راه و شهرسازی عملیات را آغاز کنیم بیان کرد: اگر این طرح اجرا شود و آیلس نیز اجرایی شود حدود 40 میلیارد تومان باید سرمایه‌گذاری جدید انجام شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه بخشی از توسعه پروازها به تکمیل زیرساخت‌ها بر می‌گردد یادآور شد: اقدامات انجام شده در دولت و برنامه‌هایی که برای نوسازی ناوگان و افزایش هواپیما است این فرصت را ایجاد می‌کند تا در آینده به تدریج پروازهای استان افزایش یابد.

مه‌آبادی با بیان اینکه یکی از استان‌هایی که در حوزه هوانوردی برای توسعه آن تمرکز شده است خراسان جنوبی است گفت: در طبس اقدامات خوبی انجام شده و برنامه‌هایی داریم که به تدریج اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: تاخیرات پروازی و بی‌نظمی‌ها مربوط به ناوگان و نوسازی ناوگان است خاطرنشان کرد: وقتی عمر ناوگان بالا باشد انتظار کارشناسی این است که تاخیراتی داشته باشیم بنابراین دولت بر توسعه ناوگان با رویکرد نوسازی تمرکز کرده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به وضعیت عملکرد هوانوردی تیرماه جاری با تیرماه سال گذشته گفت: در بسیاری از استان‌ها رشدهای 100 درصدی، 75 درصدی  و 50 درصدی داشته‌ایم و در فرودگاه‌های بزرگی مانند مهرآباد تهران که بزرگترین فرودگاه کشور از نظر عملیات است رشد 8 درصدی داشته‌ایم. 

مه‌آبادی اظهار داشت: این امر چند مفهوم را بیان می‌کند یعنی اینکه زیرساخت‌ها توسعه یافته، ناوگان افزایش یافته و همچنین  اتفاقی که در آسمان افتاده است و بر مردم  پنهان است، راه‌های هوایی توسعه یافته یکطرفه و کوتاه شده، موازی شده و مجموع این‌ها باعث افزایش بهره‌وری شده است. 

وی با تأکید بر اینکه باید مشکلاتی که پیش می‌‌آید مدیریت شود تصریح کرد: درحال حاضر در اجرای عملیات حج هستیم و از طرفی عملیات سنگین حج با شرایط خاص و اینکه سهمی که مربوط به عربستان صعودی بود به ایرلاین تحمیل شد خیلی از برنامه‌ها را دستخوش تغییرات کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار