فرماندار شهرستان بشرویه با تاکید بر اینکه مدیران تامین اعتباربرنامه های فرهنگی و اجتماعی را مورد توجه ویژه قرار دهند، گفت: برای رفع مشکلات این حوزه بایستی بیش از پیش هزینه کرد.
کد خبر: ۴۷۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 13 August 2017
علیرضا زمان زاده ظهر شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان بیان کرد: در بشرویه نیز همانند سراسر کشور معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی وجود دارد اما به دلیل کوچک بودن شهرستان ضرورت رفع این مشکلات بیشتر احساس می شود.

وی اظهار داشت: شهرستان بشرویه مهد پرورش عالمان و بزرگانی چون ملاعبدالله بشروی و استاد بدیع الزمان فروزانفر است که این امر نشان دهنده سابقه فرهنگی شهرستان است.

فرماندار شهرستان بشرویه گفت: طلاق، بیکاری، حاشیه نشینی از جمله معضلات مطرح می باشد که بایستی برای رفع آن تلاش بیشتر خود را به کار گیریم.

زمان زاده بیان کرد: متاسفانه در بروز این مشکلات گاهی خود ما نیز مقصر هستیم چرا که گاها جامعه هدف را به خوبی شناسایی نکرده و با موازی کاری برخی ادارات به خوبی در رفع این مشکلات تلاش نمی کنیم.

وی خواستار توجه جدی تر و بازنگری در جامعه هدف اداراتی چون بهزیستی، کمیته امداد و... شد.

فرماندار شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه ما مباحث ماهواره ای و فضای مجازی را همواره یک تهدید می دانیم گفت: با برنامه ریزی صحیح می توانیم به بهترین شکل ممکن فضای مجازی را به یک فرصت تبدیل کرده و در جهت فرهنگ سازی در بین جوانان از این طریق تلاش کنیم.

زمان زاده اظهار داشت: متاسفانه ما در تمامی مباحث و بخش ها اعتبار تخصیص می دهیم اما در حوزه های اجتماعی اعتبار ویژه ای نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین امام جمعه شهرستان بشرویه نیز در این جلسه بیان کرد: امروز در جامعه با جنگ اقتصادی دشمن روبرو هستیم که ملت ما با در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی به توصیه مقام معظم رهبری به خوبی در حال مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن هستند.

وی اظهار داشت: باتوجه به خشکسالی های پی در پی و کاهش بارندگی ها، کاهش سطح آب های زیرزمینی را داشته ایم و وضعیت کشاورزی ما رو به افول است و باوجود اینکه غالب شغل مردم در شهرستان اکثرا در حوزه کشاورزی و دامداری می باشد لذا اشتغال در این شهرستان رو به نابودی ست.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: باتوجه به اینکه برای کاهش آسیب های اجتماعی بایستی بحث اشتغال جوانان را تامین نماییم لذا در این خصوص بایستی در زمینه راه اندازی کارگاه های صنایع تبدیلی خرد و زودبازده، مشاغل خانگی و... ورود پیداکنیم.

امام جمعه شهرستان بشرویه بیان کرد: وجود ۱۱۵ مسجد در شهرستان ونیز وجود حسینیه های متعدد نشان از روحیه دینی و مذهبی مردم بشرویه دارد.

حجت الاسلام شمس الدین گفت: خرسندیم که شهرستان بشرویه در حوزه عفاف و حجاب با داشتن حجاب برتر چادر توسط تمام بانوان شهرستان، در این زمینه نمونه است اما نباید فراموش کنیم که دشمن همواره به دنبال از بین بردن حجاب در بین بانوان است.

وی تاکید کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر که یکی از وظایف دینی ما نیز می باشد کمک شایان توجهی به رفع مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه می کند.

حجت الاسلام شمس الدین گفت: موضوع اوقات فراغت نیز از مسائل مهمی ست که بایستی برای آن برنامه ریزی داشته باشیم‌ بهترین روش غنی سازی اوقات فراغت جوانان برگزاری کلاس های ورزشی ست که متاسفانه مردم ما در شهرستان از داشتن یک استخر شنا محروم هستند.

در ادامه جلسه به اقدامات دولت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی اشاره و مباحثی چون افزایش طلاق عاطفی، اعتیاد، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، جرائم و سرقت های خرد، رباخواری و... از جمله تهدیدات و آسیب های اجتماعی شهرستان مطرح شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار