مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی گفت: اگر موقوفات قرآنی افزایش یابد، مردم بیشتر به سمت و سوی مسابقات قرآنی می‌آیند.
کد خبر: ۴۷۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 12 August 2017
حجت الاسلام منصور هاشمی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن اوقاف خراسان جنوبی که به میزبانی شهرستان طبس برگزار شد اظهار داشت: در این مرحله از مسابقات قرآن کریم در شهرستان طبس که مرحله استانی بود تعداد 255 نفراز 11 شهرستان خراسان جنوبی در 15 رشته رقابت کرده نفرات برتر به مرحله استانی مسابقات راه یافتند.

وی افزود: برای برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در خراسان جنوبی 60 میلیون تومان هزینه شده است و از مجموع شرکت کنندگان تعداد   15نفر به مرحله کشوری راه یافتند

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر موقوفات قرآنی ما افزایش یابد، مردم به سمت شرکت در  مسابقات قرآنی بیشتری می‌روند، اظهار داشت: اجرای امینانه نیات واقفین، تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور، اجرای مسابقات قرآنی از محل موقوفات قرآنی از دیگر برنامه‌های اوقاف است.

هاشمی افزود: برای کسی که می‌خواهد جامعه مهدوی ایجاد و زمینه ساز ظهور باشد، باید از قرآن درس بگیرد و سربازی مناسب در این راه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شهرستان طبس دارای پیشینه درخشان ی بوده که  دارای علمای خوبی از جمله آیت الله عباس واعظ طبسی و پدر بزگوار ایشان دارد.

وی افزود: باید منازل خود را با تلاوت قران کریم نورانی کنیم تا فضای خانه پر از نسیم قرآن و آیات کریم باشد.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه هیات داوران در این دوره از مسابقات هم حرفه‌ای بوده و به خوبی این مسابقات را داوری کردند، افزود: شهرستان طبس شایسته برگزاری مسابقات کشوری را دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار