امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه ملتی که استقلال و شرف می‌خواهد و به‌دنبال سربلندی است، باید مقاومت و استقامت کند، گفت: هر روز سردمداران آمریکا به یک بهانه و یک دلیلی می‌خواهند برجام را نقض کنند.
کد خبر: ۴۷۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 12 August 2017
حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیجان دلدار ظهر امروز در خطبه‌‌های نمازجمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: هواهای نفسانی و شیطانی انسان باعث سقوط اسلام می‌شود بنابراین همه چیزهای دنیایی باید در مسیر تکامل انسان باشد. 

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته افزود: در آستانه 22 مرداد ماه روز مقاومت اسلامی و 26 مرداد ماه آغاز بازگشت افتخار آمیز آزادگان به میهن اسلامی هستیم. 

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه ملتی که استقلال و شرف می‌خواهد و به دنبال سربلندی است باید مقاومت و استقامت کند بیان کرد: تنها راه پیروزی بر مشکلات و مصیبت‌های اجتماعی، هواهای نفسانی و دشمنان خارجی مقاومت و ایستادگی است. 

دلدار تصریح کرد: حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه در سال 85 نشان داد که با مقاومت می‌توان بر یک رژیم صهیونسیتی سرتاپا مسلحی که تمام دنیا از او حمایت می‌کنند پیروز شد. 

 وی با بیان اینکه این مقاومت را آزادگان ما به ما آموختند خاطرنشان کرد: آزادگان ما در زندان‌های رژیم بعثی عراق با مقاومت خود این پیروزی را به ارمغان آوردند و به کشور باز گشتند. 

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه امروز نیز اگر می‌خواهیم پیروز شویم راه پیروزی مقابله، استقامت و اتکا به نیروی خودمان است یادآور شد: ما 4 سال تلاش کردیم تا قرارداد برجام بسته شد اما اکنون هر روز سردمداران امریکا به یک بهانه و یک دلیلی می‌خواهند این قرارداد را نقض کنند. 

دلدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در عین حالی که برای  برجام احترام قائل است اما ما عزت و سربلندی خود را از برجام نداریم بلکه از مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان به دست آوردیم. 

وی افزود: امروز مردم دنیا، جنبش عراق و مقاومت اسلامی سوریه درس مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان را از کشور ما آموختند که این مقاومت و ایستادگی یکی از سنت‌های الهی است. 

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه 21 مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک است گفت: بخشی از صنایع از مواریث انبیاء الهی است و در حال حاضر حدود 60 درصد از امکانات تولیدی کشور نیمه فعال و یا تعطیل هستند. 

دلدار با بیان اینکه برخی از بخش‌های صنایع نیز کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند بیان کرد: برای اینکه این صنایع را دوباره راه‌اندازی کنیم مردم باید همت کرده و کالاهای داخلی را خریداری کنند و دولتمردان نیز از صنایع کوچک حمایت کنند. 

وی با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری حمایت از صنایع کوچک است تصریح کرد: باید از صنایع کوچک حمایت شود تا به آن توانی برسیم که کشور‌های دیگر نتوانند کالاهای خود را به ما عرضه کنند. 

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به 22 مرداد ماه سالروز تشکیل‌های اجتماعی افزود: تشکل‌ها در دنیای امروز نقش مهمی را ایفا می‌کنند چراکه اسلام دین دسته جمعی است. 

دلدار اظهار داشت: استفاده از تشکل‌ها و فعال‌شدن تشکل در زمینه‌های مختلف اعم از حفظ محیط زیست، قنات‌ها، حمایت از محرومین و ایتام می‌تواند موفقیت‌هایی را در جامعه ما رقم بزند که برای همه فعالین در این زمینه موفقیت‌هایی داشته باشد. 

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: در حال حاضر بخشی از مشکلات موجود در جامعه اعم از بیکاری عمومی است اما برخی از مشکلات مانند مسئله آب، جاده، راه آهن مربوط به این استان است. امیدواریم مسئولان در این دولت به این مشکلات توجه جدی‌تری داشته باشند تا مشکلات استان برطرف شود. 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار