رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه درصد زیادی از زندانیان استان افراد غیربومی هستند گفت: خالی شدن روستاها تهدید جدی برای خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۴۷۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 09 August 2017
علیرضا صیفی ظهر امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسام جنوبی اظهار داشت: یکی از معضلات استان خراسان جنوبی خشکسالی‌های پیاپی است که مردم این استان بیش از 18 سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: خشکسالی‌ها سبب خشک شدن قنوات، تخلیه روستاها و مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها شده است که خالی شدن روستاها تهدیدی جدی برای خراسان جنوبی است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات خراسان جنوبی به ویژه تولید و اشتغال دست در دست هم دهند و با هم‌افزایی در راستای تولید گام برداند چون 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان داریم که در صورت خالی شدن مرزها تهدیدی بزرگ برای امنیت استان و کشور است.

صیفی با بیان اینکه 80 درصد زندانیان خراسان جنوبی مربوط به موادمخدر است که از این تعداد درصد بالایی غیربومی هستند افزود: عدم ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و بناهای قدیمی در خراسان جنوبی تهدیدی جدی به شمار نمی‌رود اما بهتر است در راستای ساماندهی گام برداشته شود.

نقشه کاداستری 900 روستا در استان جانمایی شده است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: در ثبت اسناد خراسان جنوبی تاکنون توفیقات خوبی داشتیم و استان با وجود 15 میلیون هکتار جزو سومین استان کشور از نظر وسعت است.

حاجی‌پور با بیان اینکه از اراضی خراسان جنوبی 14.5 میلیون هکتار مربوط به دولت است که از این میزان 14 میلیون هکتار سند مالکیت برای دولت صادر شده است، افزود: نقشه‌های منطبق با کاداستر سبب می‌شود از سوء استفاده‌ها جلوگیری شده و در این مدت تمام اراضی شهری جانمایی شده است.

حاجی‌پور افزود: تاکنون در استان خراسان جنوبی نقشه 900 روستا جانمایی شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار