مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی اعتبار مناسب‌ سازی در شهرداری‌های استان صورت گرفته است گفت: آژانس ویژه معلولان با پیگیری‌های شورای شهر بیرجند تاسیس می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 08 August 2017
علی عرب‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان با اشاره به مصوبات جلسه گذشته این ستاد اظهار داشت: در جلسه گذشته مصوب شد که زمینه مناسب‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی تحت عنوان صندلی یا جایگاه ویژه افراد دارای معلولیت و سالمندان در نزدیک‌ترین محل ورودی ناوگان حمل نقل عمومی طراحی و اجرا شود و از آنجایی که 4 شهرستان استان دارای سرویس حمل و نقل عمومی هستند دو شهرستان بیرجند و قاین اقداماتی در راستای مناسب‌سازی ناوگان حمل نقل عمومی انجام داده‌اند.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرداری بیرجند در راستای حمایت حقوق جامع معلولان تاکنون 25 ایستگاه اتوبوس را در جهت استقرار معلولان مناسب‌سازی کرده است.

عرب‌نژاد بیان کرد: شهرداری قاین نیز در این جهت اختصاص صندلی ویژه معلولان و سالمندن را در ورودی اتوبوس‌ها انجام داده که نخستین صندلی ورودی به نزدیک درب اتوبوس در قسمت آقایان و خانم‌ها به این قشر اختصاص و جانمایی شده است.

وی افزود: شورای اسلامی شهرستان‌ها با نگاه ویژه به امر مناسب‌سازی در تعریف و تصویب پروژه‌های شهری در تسریع تحقق اصل دسترسی همگانی مشارکت و همکاری مطلوبی داشته‌اند همچنین پیگیری شورای شهر بیرجند در راستای تاسیس آژانس ویژه معلولان بزودی به نتیجه خواهد رسید.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: پیش‌بینی اعتبار مناسب‌ سازی در شهرداری‌های استان صورت گرفته است.

عرب‌نژاد با اشاره به احداث اتوبانک در استان افزود: به منظور تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت و سایر شهروندان به خدمات بانکی توسط مدیران امور شعبه بانک‌ها و با همکاری شهرداری در شهرستان‌های بیرجند، قاین و طبس این موضوع پیگیری می‌شود که مکاتبات در خصوص راه‌اندازی این اتوبانک صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: روند مناسب‌سازی شهری در استان کند و شیب واقعی ندارد که در این راستا باید سریع‌تر پیش رویم تا استان به سطح ایده‌آل خود و وضعیت مناسب برای معلولان برسد.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری 4 جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان به میزبانی خراسان جنوبی گفت: برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره همکاری همه ادارات در راستای مناسب‌سازی و کمک در رفع نواقص و مشکلات ضروری است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار