معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه ادارات استان در زمینه مناسب‌سازی اقدامات مناسبی انجام داده‌اند گفت: نیاز است در طرح‌های روستایی نیز ضوابط مناسب‌سازی رعایت شود و مدنظر مسئولان برای اجرای طرح‌های هادی قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 08 August 2017
محمد فرهادی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان اظهار داشت: اقدامات مناسبی در شهرهای استان توسط شهرداری‌ها در راستای مناسب‌سازی فضاهای عمومی شهر انجام شده است که در این راستا از زحمات شهرداری‌ها و سازمان بهزیستی تشکر می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: باید در سطح شهرها به گونه‌ای اقدامات ساماندهی شود تا یک معلول بتواند بدون نیاز به همراه در سطح شهر تردد کند و تمام فعالیت‌های روزمره خود را همانند یک انسان عادی انجام دهد.

فرهادی با اشاره به اینکه معلولان نیز این حق را دارند مانند سایر انسان‌های عادی از امکانات شهری و عمومی بهره‌مند شوند بیان کرد: باید با این نوع نگاه اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و نوع فضاسازی‌ها را برای این قشر پیش برد.

وی افزود: خوشبختانه ادارات استان وضعیت مناسبی در راستای مناسب‌سازی برای استفاده معلولان از محیط‌های اداری انجام داده‌اند اما نیاز است این ارزیابی‌ها در شهرستان‌های استان نیز صورت گیرد و در این رستا مشکل خاصی نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ساختمان‌های اداری که تاکنون موفق به این مناسب‌سازی‌ها نشده‌اند می‌توانند در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ و از محل اعتبارات تعمیر و نگهداری این گونه موراد را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مناسب‌سازی فضای شهری شهرداری بشرویه اقدامات مطلوبی در این راستا انجام داده که جای قدردانی دارد افزود:  اداراتی که مسائل مناسب سازی را رعایت نمی‌کنند شهرداری‌ها با قدرت با قانون شکنان برخورد کنند چون حق معلولان است که از تمامی امکانات مشابه مردم عادی استفاده کند.

فرهادی بیان کرد: این مناسب‌سازی‌ها صرفا برای معلولان نیست و افراد سالمند و سالخورده را هم در برمی‌گیرد و با توجه به اینکه همه ما یک روزی به دوران سالخوردگی و سالمندی خواهیم رسید می‌طلبد این ساماندهی و آینده‌نگری برای استفاده همگان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره بحث چک لیست مناسب‌سازی در ساخت و سازهای جدید در صدور پروانه‌های ساختمانی افزود: این ضوابط توسط دفتر فنی استانداری به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ارسال و اجرای شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در این ضوابط نیز در طرح‌های روستای به ویژه در روستاهای با جمعیت بالا ضوابط مناسب‌سازی رعایت شود.

فرهادی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر معلولان به میزبانی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشنواره دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را به عمل آورند و مشکلات در راستای برگزاری این جشنواره با محوریت فرمانداری بیرجند برطرف شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار