مدیر حوزه‌های علمیه خراسان با بیان اینکه تا پایان سال باید سه کارنامه اثرگذار و مورد رضایت مقام معظم رهبری داشته باشیم گفت: حوزه باید بزرگمردان و سکانداران حرکت‌های انقلابی دینی را پرورش داده و حوزه انقلابی شعار نیست بلکه با علم و عمل نمایان می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 08 August 2017
حجت‌الاسلام سیدمصباح عاملی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: آیت‌الله عبادی اسوه و الگوی رفتار و اخلاق برای همه ما هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر همه ما را موظف کردند که برای حرکت کردن در مسیر حوزه‌های انقلابی گام برداریم افزود: جامعه انقلابی و متدین در نظام ما با توجه به رسالت جهانی که اسلام دارد باید در زمینه انقلابی کردن حوزه‌های علمیه تلاش کند.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان گفت: بایستگی و الزامات حوزه انقلابی وجود دارد و اگر حوزه بخواهد انقلابی باشد باید مواردی را مدنظر خود قرار دهد چراکه انقلاب از حوزه‌های علمیه نشأت گرفته است.

عاملی با بیان اینکه اگر حوزه بخواهد حوزه‌ای پاسخگو در همه عرصه‌ها باشد باید از سرمایه‌های غنی علمی برخوردار باشد افزود: اگر هدف ما تشکیل جامعه انقلابی است اولین الزام برای ما داشتن علمی که مورد نیاز جامعه باشد.

وی اظهار داشت: علمی که امروز مورد نیاز جامعه است علمی کارآمد و با رویکرد است که بتوان با آن اهداف را پیش برد و نخستین الزام که در یک حرکت تحول انقلابی در حوزه‌های علمیه مطرح  و ضروری است علم همراه با فقاهد و رویکرد اساسی است که امروز جامعه به آن نیازمند است.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: طلبه‌هایی که وارد حوزه علمیه می‌شوند باید قبل از هر چیز در مسیر تزکیه قرار بگیرند و باید بدانند که طلبه باید عمیق درس بخواند.

عاملی با بیان اینکه باید از همان ابتدا طلبه را با روحیه اجتماعی پرروش دهیم افزود: طلبه باید بداند که حوزه مکانی نیست که طلبه به دنبال مدرک باشد و بعد به دنبال راه خود برود و حوزه انقلابی شعار نیست بلکه با علم و عمل رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: باید در زمینه حوزه انقلابی الگو بگیریم و شرایط باید به گونه‌ای باشد که وقتی طلبه وارد مدرسه علمیه می‌شود فضا، حال و هوا همه برای علم، عمل، تعلیم و تزکیه را فریاد زنند و این مدارس باید بزرگ مردان و سکانداران حرکت‌های انقلابی دینی را پرورش دهد.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه تا پایان سال باید سه کارنامه اثرگذار و مورد رضایت رهبری داشته باشد اظهار داشت: در یک سال و نیم گذشته اقداماتی مطلوب و مورد رضایت رهبری در حوزه‌ها انجام شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار