نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه طمع دشمن به سبب رخنه های سازش در جامعه است، گفت: دشمن هنگامی که طمع کند هیچ حدی ندارد.
کد خبر: ۴۷۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 07 August 2017
آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر یکشنبه در دیدار با مسئولان عقیدتی، سیاسی نیروهای مستقر در استان، با بیان اینکه امروز همه مردم مسئله امنیت را در جامعه به خوبی احساس می کنند، اظهار کرد: خوشبختانه تمام دنیا نیز بر روی امنیت جمهوری اسلامی ایران حساب باز می کنند.

وی با اشاره به اینکه نبودن یا کم بودن اطاعت باعث لنگ زدن در برخی امور می شود، افزود: آنچه که در دین و قانون اساسی داریم این است که مرکز فصل الخطاب تنها یک نقطه است لذا حزب و گروه و باند نباید در جامعه نقش داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه احزاب و گروه های مختلف در جامعه نقش ایفا می کنند به همین دلیل ملت ضربه می بیند، گفت: طمع دشمن به سبب رخنه های سازش در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بنا بر فرموده مقام معظم رهبری هزینه های سازش بسیار بیشتر از هزینه های چالش است، عنوان کرد: دشمن هنگامی که طمع کند هیچ حدی ندارد.

آیت الله عبادی با اشاره به تاثیر فراوان علما در نیروهای مسلح و امنیتی، اظهار داشت: با توجه به ویژگی های نیروهای امنیتی که در مقابل وسوسه های داخلی و خارجیقرار دارند، وجود علما می تواند آسیب ها را رفع و دفع کند.

وی با بیان اینکه تمامی امور در نیروهای مسلح و امنیتی باید حساب شده باشد، افزود: آن چه در تعبیرات دینی آمده این است که صبر نسبت به ایمان همچون سر نسبت به تن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نقش اصلی علما در نیروهای مسلح و امنیتی نقش شکیبایی در مقابل انواع موج ها و آسیب های مختلف است، گفت: خارج از اسناد دینی نیز رمز پیروزی ها همواره صبر و شکیبایی بوده و هست و هیچ تردیدی در آن نیست.

وی با بیان اینکه صبر و شکیبایی را می توان در هدف جستجو کرد، گفت: صبر زمانی به وجود خواهد آمد که هدف مشخصی ایجاد شود.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه کسی به آخرت و خداوند دل می دهد که هدفمند شده باشد، بیان کرد: نیروهای مسلح در همه چرخ کشور سهم دارند و نقش بسزایی را در جامعه ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه نقش اندیشه علما در نیروهای مسلح این است که مسئله شناخت جایگاه و هدف شان را بازگو کند، عنوان کرد: در دنیا نیروی مسلح زیاد است اما عمل و رفتارشان با یکدیگر تفاوت دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: برخی از نیروهیا مسلح در دنیا برای شهوت خود مجبور به ایجاد امنیت هستند اما نیروهای اسلامی برای هیچ فردی نمی جنگند و تنها وظیفه خود را به عنوان یک انسان مومن و عاقل و هدفمندی که کمال خود را در رضای خداوند می بیند دفاع می کند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای اسلامی در راه عقیده حق، دفاع از مظلوم و جنگ با ستمگر ایفای نقش می کنند، افزود: هدفمند کردن نیرو همراه با تفقه و بالا بردن ارزش کار و عمل او نقش مهم علمای نیروهای مسلح و امنیتی است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ایجاد امنیت تنها در درگیری نیست بلکه حضور فرد در مجموعه امنیتی نیز ارزشمند است، عنوان کرد: وقتی که شخص به وجود خود پی ببرد خستگی برای او بی معنی و وسوسه بر او هیچ تاثیری نمی گذارد.

وی با اشاره به اینکه صبر تایع حق است، ادامه داد: صبر نتیجه هدفمند شدن است و انسان نیز در حقایق هدفمند می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار