معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های مشترک سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به بودجه های کم و جمعیت بالا نمی توانیم ۱۰۰ درصد رسالت های خود را اجرا کنیم.
کد خبر: ۴۷۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 07 August 2017
کریم امیری صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیرجند اظهار داشت: بیش از حدود یک هزار و ۴۰۰ عامل بیماری زای پر مخاطره برای انسان وجود دارد که حدود ۶۱ درصد این عوامل مخاطره زا عامل بیماری های مشترک بین انسان و دام هستند.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی متولی این امر برای پیشگیری از حدود بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام است، بیان کرد: سازمان دامپزشکی وظیفه دارد از انتقال این بیماری ها بین انسان به حیوان جلوگیری کند.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های مشترک سازمان دامپزشکی با بیان اینکه با توجه به بودجه های کم و جمعیت بالا نمی توانیم ۱۰۰ درصد رسالت های خود را اجرا کنیم، عنوان داشت: با این وجود در حد توان سازمان دامپزشکی برای کنترل بیماری های تب برفکی، تب کریمه کنگو و سایر بیماری های دامی تلاش می کند.

امیری اضافه کرد: اگر در برابر این همه بیماری سازمان دامپزشکی حضور نداشته باشد پرسنل وزارت بهداشت باید ۱۰ برابر جمعیت فعلی باشد تا بتواند خلا دامپزشکی را جبران کند.

وی بیان داشت: سازمان دامپزشکی با تمام توان خود علاوه بر بهداشت دامی در جهت بهداشت عمومی تلاش می کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار