مدیرکل حج و زیارت ‌خراسان جنوبی با بیان اینکه گفت: ۱۶۰۰ زائر حج تمتع از استان‌ اول شهریور ماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۴۷۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 07 August 2017
ابوالفضل نوفرستی ظهر امروز در دومین جلسه هماهنگی پروازهای حج تمتع 96 با هدف برنامه‌ریزی و ساماندهی امور و پیگیری مصوبات گذشته اظهار داشت: خراسان جنوبی سومین استان متقاضی حضور در سرزمین وحی است و تعداد زائران این استان 1600 نفر هستند که توسط پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی با توجه به اینکه کشور عربستان برنامه پروازها را به صورت هفتگی اعلام می‌کند ساعت دقیق پروازهای این فرودگاه قطعی نشده ‌و پس از اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به درخواست‌های مکرر هم‌استانی‌ها برای تشرف به سرزمین وحی در حال مذاکره با سازمان حج و زیارت به جهت هماهنگی اعزام تعدادی دیگر از زائرین هستیم که در صورت توافق طی دو پرواز از فرودگاه مشهد و امام خمینی (ره) این زائرین نیز به حج تمتع اعزام خواهند شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی نیز در این جلسه خدمت به حجاج را از توفیقات الهی برشمرد و اظهار داشت: باید هماهنگی هرچه بیشتر ارگان‎های مرتبط در خدمت‎رسانی به زائران و همراهانشان به بهترین شکل ممکن انجام شود.

هادی‌سلامی با بیان اینکه اولویت فرودگاه بیرجند انجام به‌ موقع پروازها و تسهیل در عملیات پروازی اعزام زائران بیت‌الله‌الحرام است افزود: با انسجام و آمادگی کامل عملیات حج امسال را مدیریت خواهیم کرد و با توسعه امکاناتی مانند پارکینگ خودروها، افزایش صندلی‌های ترمینال، بهسازی نمازخانه و افزایش سرویس‌های بهداشتی، بهسازی و افزایش چرخ دستی‌ها، افزایش گیت‌های بازرسی و گذرنامه، زیباسازی محیطی و نصب بنرهای راهنمای زائران، راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی حج تمتع 96 در پرتال فرودگاه بیرجند درصدد ارائه خدمات مطلوب و تسهیلات رفاهی به مسافران سرزمین وحی هستیم.

وی بیان کرد: طبق برنامه اعلامی اولیه زائران خراسان جنوبی اول و دوم شهریورماه طی 6 پرواز از فرودگاه بیرجند عازم سرزمین وحی خواهند شد.

فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این جلسه با تاکید به فشردگی پروازهای حج استان خواستار انجام به موقع و بدون تاخیر پروازها و همچنین اطلاع رسانی به‌ موقع از انجام پروازها و یا تاخیرات احتمالی به صورت آنلاین به همه واحدهای ذیربط و همچنین زائران شد.

علی ناصری نحوه ارسال بار غیر همراه مسافر را مورد تاکید و بازبینی قرار داده و همه ارگان‌های مرتبط را دعوت به همکاری و مساعدت در امور حجاج کرد.

این نشست با حضور فرماندار بیرجند، مدیرکل فرودگاه‌های استان، مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری، مدیرکل حج و زیارت و سایر نهادهای مربوطه در فرودگاه بیرجند برگزار شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار