مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: ۹۴ درصد صنایع استان صنایع کوچک و متوسط هستند که اشتغالی برابر ۶۶ درصد را در استان ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۴۷۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 07 August 2017
عباس جرجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت 21 مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: سال گذشته 20 شهرک و ناحیه صنعتی در استان خراسان جنوبی فعال بوده که امسال یک ناحیه صنعتی به این مجموعه اضافه شده است. سال گذشته میزان زمین‌های در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی افزایش پیدا کرد و به 2 هزار و 217 هکتار رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: یک ناحیه صنعتی جدید نیز در آیسک ایجاد شد و باتوجه به اعتبارات منابع استانی و داخلی شرکت سعی می‌کنیم زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم تا بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

جرجانی بیان کرد: سال 95 تصفیه خانه شهرک صنعتی قاین نیز به بهره‌برداری رسید که این موضوع در راستای رفع مشکلات زیستمحیطی مواد صنعتی به‌ویژه واحدهای غذایی صورت گرفته، همچنین باتوجه به وضعیت شهرک صنعتی یک واحد آتش‌نشانی نیز در این شهرک مستقر شده است.

وی با اشاره به وضعیت صنایع کوچک استان اظهار داشت: تقریبا از کل واحدهای صنعتی استان 94 درصد اشتغال زیر 50 نفر دارند و جزو صنایع کوچک لحاظ شده‌اند که 66 درصد اشتغال در استان را شامل می‌شوند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در استان یک هزار و 33 هکتار زمین صنعتی وجود دارد گفت: در حال حاضر 551 قرارداد در زمینه واگذاری زمین صنعتی به ثبت رسیده که به سرمایه‌گذاران شرکت شهرک‌ها واگذار شده است و همچنین از زمین‌های صنعتی استان 356 هکتار آن واگذار شده است.

جرجانی بیان کرد: از تعداد پروانه‌های که در استان صادر شده است 321 پروانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر است یعنی 63 درصد از واحدهای دارای پروانه در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شده‌اند. 221 هکتار از زمین‌های که واگذار کردیم منجر به پروانه بهره‌برداری شده و مابقی نیز در حال فعالیت است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار