معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی گفت: بالغ بر۴۰ میلیون دلار از صادرات صنعتی استان در سال گذشته مربوط به واحدهای کوچک بوده که تاکیدی بر جایگاه این صنایع است.
کد خبر: ۴۷۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 07 August 2017
مرتضی عابدینی ظهر امروز در نشست خبری مدیرعامل شهرک‌های خراسان‌جنوبی اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران دارای دو رسالت هستند یکی ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی است و رسالت دوم در زمینه برنامه‌های حمایتی برای توسعه صنایع کوچک است.

وی افزود: سال گذشته و امسال که از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است و برنامه‌های ویژه‌ای در راستای توسعه صنایع کوچک در دستور کار قرار گرفته است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی تصریح کرد: این ویژه برنامه‌ها شامل برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای مهارت و دانش واحدهای صنعتی بوده که تاکنون 172 دوره آموزشی برای 3 هزار و 600 نفر از شاغلین واحدهای صنعتی استان به میزان 260 هزار نفر ساعت برگزار شده که از این تعداد 39 دوره برای 915 نفر از شاغلین و به میزان 15 هزار نفر ساعت در سال گذشته بوده است.

 عابدینی افزود: برای امسال نیز پیش‌بینی 60 دوره آموزشی برای هزار و 200 نفر از شاغلین واحدهای صنعتی در برنامه  این شرکت قرار دارد.

وی تصریح کرد: در همین چارچوب و به منظور آشنایی واحدهای صنعتی با واحدهای موفق در کشور برنامه‌ای تحت عنوان برگزاری تورهای صنعتی در دستور کار خود قرار دارد که تاکنون 26 تور صنعتی برای 470 نفر از مدیران واحدهای صنعتی برگزار شده که از این تعداد 5 تور صنعتی برای 80 نفر در سال گذشته صورت گرفته است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای ترغیب و توسعه صنایع به ویژه صنایع کوچک و متوسط مرکز خدمات و فناوری و کسب و کار در شهرک صنعتی بیرجند راه‌اندازی شده است.

وی در زمینه توسعه خوشه‌های صنعتی استان افزود: استان خراسان جنوبی داری 4 خوشه صنعتی شناسایی شده در زمینه طیور، خشکبار، حوله و جاجیم و فرش دستباف است که تاکنون مطالعات امکان سنجی 3 خوشه انجام شده و خوشه طیور در حال پروژه توسعه‌ای قرار دارد.

عابدینی تصریح کرد: از دستاوردهای پروژه توسعه طیور در استان می‌توان به راه‌اندازی مرکز تخصصی آموزش طیور، مرکز تحقیق و توسعه طیور، مرکز شناسایی، پیشگیری و درمان بیماری‌های طیور اشاره کرد که با بررسی عملکرد صادرات خوشه طیور در مدت اجرایی پروژه در استان شاهد رشد 160 درصدی صادرات محصولات خوشه طیور بوده‌ایم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی افزود: بازارچه دوکوهانه به عنوان یک بازارچه تخصصی برای صادرات محصولات طیور استان در نظر گرفته شده است که رایزنی‌های برای برگزاری جلساتی با هیئت‌های تجاری کشور افغانستان در دستور کار قرار دارد.

عابدینی تصریح کرد: در زمینه صادرات واحدهای صنعتی استان چیزی بالغ بر40 میلیون دلار از صادرات صنعتی استان در سال گذشته مربوط به واحدهای کوچک بوده است که خودش تاکیدی بر جایگاه این صنایع است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های که در راستای کمک به توسعه واحدهای صنعتی و تسهیل شرایط آنها در استان صورت گرفته است توسعه برنامه‌های اجرایی صندوق ضمانت از صنایع کوچک است که خوشبختانه شاهد رشد 620 درصدی ضمانت‌های صادره در دولت تدبیر و امید هستیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر 18 بانک با صندوق ضمانت صنایع کوچک قرارداد دارند و ضمانت‌های صندوق از دید آنها قابل پذیرش است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار