مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از ‌حمل ۳۷ هزار مترمکعب آب شرب به مناطق عشایری خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 07 August 2017
غلامرضا قوسی در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجنداظهار داشت: عشایر استان خراسان جنوبی از ابتدای امسال بیش از 11 هزار و 300 تن فرآورده دامی تولید کردند.

وی با اشاره به ارزش ریالی تولیدات عشایر استان افزود: ارزش تقریبی تولیدات عشایر استان در 4 ماهه امسال بیش از 1100 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی بیان کرد: این تولیدات شامل 9 هزار و 500 تن شیر و فرآورده های لبنی، 320 تن کرک و پشم و یک هزار و 500 تن گوشت قرمز بوده است.

قوسی از افزایش تولیدات عشایر استان در 4 ماهه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: تولیدات عشایر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 5 درصدی داشته است.

 وی خاطرنشان کرد: در این راستا تا پایان امسال با توجه به اجرای طرح‌های تولیدی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در راستای پرواربندی و تولید گوشت قرمز پیش‌بینی می‌شود از نظر ارزشی تولیدات عشایر استان افزایش حدود 10 درصدی داشته باشد.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 500 کیلومتر ایل راه عشایری با هزینه کرد اعتباری معادل 250 میلیون تومان مرمت و موج تراشی شده است.

قوسی اظهار داشت: در این مدت 37 هزار مترمکعب آب شرب انسان و دام با هزینه‌ای برابر 320  میلیون تومان توسط 15 دستگاه تانکر دولتی و 8 دستگاه تانکر بخش خصوصی حمل شده است.

وی با اشاره به تعداد خانوار بهره‌مند از آب شرب افزود: در این راستا حدود 11 هزار خانوار عشایری از این خدمات بهره‌مند شدند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار