معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر لزوم تعیین تکلیف طرح منطقه نمونه گردشگری بشرویه تأکید کرد.
کد خبر: ۴۷۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 02 August 2017
محمد فرهادی پیش از ظهر سه شنبه در دومین کارگروه میراث فرهنگی استان اظهار داشت: واگذاری منطقه گردشگری بشرویه به شهرداری از همان ابتدا دچار مشکل بود.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های گردشگری زیادی که در بشرویه وجود دارد نمی توان از این منطقه چشم پوشی کرد، افزود: در حال حاضر شهرداری نه توان اجرای این طرح را دارد و نه جایگاه اینکه در ۱۲ کیلومتری شهر خدمات ارائه کند از این رو باید این طرح به سرمایه گذار دیگری واگذار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین به طرح منطقه نمونه گردشگری بوذر جمهر قاین اشاره کرد و گفت:  در قاین شهرداری منعی برای سرمایه گذاری در این طرح ندارد.

فرهادی اضافه کرد: علاوه بر این در حال حاضر یک سرمایه گذار در این طرح اعلام آمادگی کرده است که با پیگیری دفتر فنی استانداری به زودی به نتیجه خواهد رسید.

وی همچنین به پیشینه فرهنگی و تاریخی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به این پیشینه روستاهای زیادی همانند خراشاد قابلیت ثبت ملی دارند که باید این کار برای توسعه گردشگری استان انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین بر لزوم شناسایی آثار تاریخی و طبیعی استان تأکید کرد و افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما باز هم به نظر می رسد در این زمینه کوتاهی صورت گرفته و باید کار بیشتری انجام شود.

فرهادی با تأکید بر لزون تدوین ضوابط خاص برای ساخت و سازهای جدید در روستاهای هدف گردشگری، بیان داشت: باید ضوابطی تعیین شده تا با اجرای این ضوابط از نابودی بافت تاریخی و روستایی روستاها جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر موقعیت استان به گونه ای است که برای حفظ و نگهداشت جمعیت باید به سمت توسعه گردشگری برویم و بهترین زمینه برای ایجاد اشتغال نیز توسعه گردشگری است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار