فرماندار درمیان از ‌ثبت جهانی آسبادهای طبس مسینا خبر داد و گفت:‌ ۲۰ اثر تاریخی دیگر ‌برای ثبت ملی معرفی شد.
کد خبر: ۴۷۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 02 August 2017
محمد بشیری زاده عصر امروز در ستاد خدمات سفر شهرستان با اشاره به اینکه 250 اثر تاریخی در این شهرستان وجود دارد اظهار داشت: تاکنون 83 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده اند که از این حیث رتبه 4 در استان را داریم.

وی از رشد سه برابری اقامت کنندگان در ایام نوروز سال جاری خبر داد و افزود: بیش از 14 هزار نفر در ستادهای مختلف شهرستان اسکان و بیش از 60 هزار نفر نیز از اماکن مختلف دیدنی و مذهبی شهرستان بازدید کرده اند که نسبت به سال گذشته رشد 3 برابری را نشان می‌دهد.

فرماندار درمیان با بیان اینکه توسعه اقامتهای بومگردی در برنامه ستاد خدمات سفر شهرستان قرار دارد گفت: هر اقامتگاه بوم‌گردی متوسط برای 3 نفر ایجاد اشتغال می‌کند که در حال حاضر 15 درخواست ایجاد اقامتگاه  بومگردی در سطح شهرستان وجود دارد که 9 مورد آن مورد بررسی و موافقت قرار گرفته است.

بشیری زاده از ثبت جهانی آسبادهای طبس مسینا خبر داد و یادآور شد: همچنین 20 اثر تاریخی دیگر نیز برای ثبت ملی معرفی شده که در مراحل بررسی قرار دارد .

بشیری زاده با اشاره به برپایینمایشگاه‌های مختلف فروش صنایع دستی در شهرستان بیان کرد: دو نمایشگاه به صورت دایمی در روستای فورگ و شهر قهستان و چند نمایشگاه دیگر نیز به صورت سیار در نقاط مختلف شهرستان برپا شده است که در ایام نوروز امسال فروش آن به ارزش 4 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان از آمادگی 4 ستاد اسکان در شهرهای اسدیه، قهستان، گزیک و اردوگاه گزند برای پذیرایی از میهمانان تابستانی خبر داد و افزود: به منظور رفاه حال مسافران و برنامه ریزی در این زمینه کمیته‌های مختلف ستاد سفر شهرستان تشکیل شده اند.

وی افزود: مرمت و بازسازی دو آسیاب که قدمت تاریخی بالایی دارد در روستای مسک و درمیان در دستور کار اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان درمیان قرار دارد.

در پایان این مراسم از اعضای ستاد خدمات سفر ایام نوروز شهرستان تقدیر شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار