امام جمعه سابق شهرستان بیرجند گفت: زیارت باید همراه با معرفت باشد و باید شناخت و معرفت نسبت به امام رضا (ع) پیدا کنیم چرا که زیارت هرگاه از روی معرفت باشد زائر را به اهداف عالی می‌رساند.
کد خبر: ۴۷۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 02 August 2017
حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی‌بیرجندی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی شعر جوانه‌های رضوی اظهار داشت: امام رضا (ع) تمامی زیبایی‌های دنیای پیرامون را با نوع رفتار و کردار خود به انسان می‌آموزد و الگویی برای همه ما است.

وی با اشاره به عشق و ارادت مردم به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) افزود: خوشبختانه مردم فهیم کشور حق عشق به اهل بیت (ع) و امام مهربانی‌ها را به خوبی ادا کرده‌اند.

امام جمعه سابق شهرستان بیرجند با بیان اینکه هدف از این جشنواره ارتباط در قالب شعر با نونهالان و جوانه‌ها بوده است گفت: زیارت باید همراه با معرفت باشد و باید شناخت و معرفت نسبت به امام رضا (ع) پیدا کنیم چرا که زیارت هرگاه از روی معرفت باشد زائر را به اهداف عالی می‌رساند.

رضایی با اشاره به اینکه برای رسیدن به وحدت باید تکثر را بپذیریم اظهار داشت: متاسفانه در جامعه امروز انسان‌ها خود را گم کرده و به صورت پراکنده شده‌اند و اگر می‌خواهیم به وحدت در جامعه برسیم باید تکثر را بپذیریم و در صورت قبول این موضوع باید به این موضوع توجه کنیم که خداوند همه انسان‌ها را متفاوت آفریده است و اگر تفاوت‌ها را هم باور داشتیم آنگاه  آزاد هستیم.

وی با اشاره به اینکه توحید به معنای وحدت رسیدن و متحد شدن جان‌ها است اظهار داشت: خداوند انسان‌ها را متفاوت آفریده است و نباید آدم‌ها را به صورت قالبی بخواهیم بلکه باید به جایی برسیم که انسان‌های متفاوت به یک وحدت کلی برسند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مهم‌ترین درد جامعه امروز نداشتن آزادگی است و بسیاری از مشکلات جامعه از خودنمایی‌ها سرچشمه می‌گیرد و مومن واقعی باید در برابر این مشکلات ایثار و بخشش داشته و همچون آب حیات پاک و شفاف باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار