فرماندار درمیان گفت: نزدیکی کارخانه سیمان باقران به مرز و بازگشایی بازارچه میل ۷۳ رونق چشمگیری به تولید کارخانه سیمان خواهد داد.
کد خبر: ۴۷۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 02 August 2017
محمد بشیری زاده  شامگاه دوشنبه در نشست با مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی در این شهرستان اظهار داشت: راه اندازی کارخانه سیمان باقران در شهرستان مرزی و محروم درمیان بارقه  امیدی در دل مردم این شهرستان ایجاد کرده است.

وی افزود: در ابتدای فروردین ماه سال جاری این کارخانه رسما افتتاح شده است و روزانه 2 هزار و 200 تن سیمان و کلینکر تولید دارند که 450 تن سیمان پاکتی و بقیه به صورت فله ای است.

فرماندار درمیان تعطیل بودن بازارچه میل 73 را یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کارخانه عنوان کرد و افزود: در صورت رفع مشکل و بازگشایی مجدد این بازارچه با توجه به فاصله 30 کیلومتری کارخانه سیمان با مرز یقینا شاهد رونق اقتصادی و اجتماعی در شهرستان خواهیم بود.

بشیری زاده با بیان اینکه تولید پایدار باید رویکرد صادراتی داشته باشد  بیان داشت: قدمت بازارچه میل 73 حدود 30 سال است و با بازگشایی آن با توجه به نزدیکی شهرستان به مرکز استان و ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی در مورد صادرات و واردات راهی جدید در استان گشوده خواهد شد.

وی افزود: تجار بازارچه میل 78 صدرصد تجار درمیانی هستند که با بازگشایی مجدد بازارچه به شهرستان برمی گردند زیرا دغدغه مسیر راه و بادهای 120 روزه که در میل 78 است در این بازارچه نیست.

فرماندار درمیان با اشاره به نامگذاری رهبری سال به اشتغال و تولید تصریح کرد: کارگران این کارخانه صددرصد بومی هستند و با افتتاح این کارخانه اشتغال چشمگیری در شهرستان محقق شده که در صورت بازگشایی بازارچه افزایش چند برابری در زمینه شغلهای وابسته خواهد داشت.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: با پیگیریهای انجام شده در زمینه تامین سرمایه در گردش در کارخانه سیمان، از 20 میلیارد تسهیلات بانک کشاورزی تاکنون 12 میلیارد دریافت شده و 8 میلیارد تومان باقی مانده به علت عدم وثیقه پرداخت نشده بود که قرار  است از محل معادن کارخانه و صندوق ضمانت در این زمینه همکاری انجام شود .

سید امید حسینی افزود: بعد از دریافت این مبلغ کارخانه به ظرفیت اسمی تولید که 3 هزار و 300 تن در روز است خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دغدغه ما ایجاد اشتغال و ثبات جمعیت در شهرستان مرزی درمیان است گفت: ایجاد اشتغال در این منطقه نه تنها سبب ایجاد رونق در شهرستان بلکه در استان خواهد بود.

مدیرکل جذب  و حمایت از سرمایهگذاری استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه کارخانه برای سرپا ماندن نیاز جدی به صادرات دارد زیرا بازار داخل از سیمان اشباع شده است گفت : یکی از پایه های صادرات میتواند واردکردن چغندر قند و صادرکردن سیمان باشد.

حسینی یادآور شد: در مورد سوخت کارخانه رایزنی های لازم انجام شده و در اولین فرصت مشکلات رفع خواهد شد ودر بخشهای زیر ساختی نیز از استان کمکهایی انجام خواهد شد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری خراسان جنوبی به همراه فرماندار درمیان از کارخانه سیمان باقران بازدید و در جریان مشکلات این کارخانه قرار گرفتند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار