استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری ها و اقداماتی که صورت گرفته ظرف دو ماه آینده با حضور مسئولان کشوری، عملیات اجرایی راه آهن استان آغاز می شود.
کد خبر: ۴۶۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 26 July 2017
به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی که در جمع معاونین استاندار، مدیران ستادی و فرمانداران شهرستان های تابعه استان سخن می گفت به پیگیری هایی که ظرف دوماه اخیر در مرکز صورت گرفته اشاره کرد و افزود: توسعه بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان نهبندان به ۶۴ تختخواب و نیز تکمیل مرکز بهداشتی - درمانی شهرستان خوسف جزو برنامه های سال جاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

وی به تفاهم نامه مشترک با بنیاد برکت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه های اشتغال خانگی و نیز توسعه روستایی در بخش های مدرسه سازی و خدمات با این بنیاد به تفاهم رسیدیم که امیدواریم این تفاهم نامه هرچه سریعتر با حضور مسئولین بنیاد برکت در استان به مرحله اجرا گذاشته شود.

استاندار خراسان جنوبی رفع مشکلات مربوط به پروژه پروده ۴ طبس را مورد تاکید قرار داد و افزود: ۹۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی مورد نیاز این پروژه تامین اعتبار شده و مجوز کمیسیون ماده ۶۲ آن نیز اخذ شده است.

پرویزی با بیان اینکه کارخانه کک طبس در حال تعطیلی بود، افزود: با پیگیری هایی که صورت گرفت ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای این پروژه نیز نهایی شد و امیدواریم هرچه سریعتر این پروژه نیز وارد فاز اجرایی شود چرا که در این صورت خواهیم توانست در کنار آن سایر صنایع پایین دستی را نیز راه اندازی کنیم.

وی یکی از طرح های در دست اقدام دولت برای تأمین آب مورد نیاز استان را استفاده از آب ژرف دانست و افزود: به منظور انجام مطالعات این طرح تفاهم نامه مطالعاتی مشترک سه جانبه ای بین استانداری خراسان جنوبی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت نیرو منعقد شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد ۲۵ درصد از هزینه مطالعات این طرح توسط استان، ۲۵ درصد هزینه ها توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و ۵۰ درصد هزینه ها نیز توسط وزارت نیرو و شرکت های تابعه این وزارتخانه تأمین و پرداخت شود.

وی بیان کرد: امید است نتیجه مطالعات مثبت بوده و زمینه حفر اولین چاه ژرف در استان فراهم شود که در صورت اجرایی شدن این کار نیاز آبی استان در حوزه های شرب، صنعت و خدمات تأمین شده و مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

استاندارخراسان جنوبی ضمن تشکر از تلاش های فرمانداران و بخشداران در برگزاری مناسب انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری گفت: همه باید از تمام فرصت ها و امکانات موجود برای خدمت به مردم استفاده کنند و هیچ فرصتی در این زمینه نباید از دست رفته و یا به خاطر برخی حواشی وقت و انرژی مسئولین هدر رود.

پرویزی، پرهیز از ورود مسئولین به حواشی مربوط به انتصابات را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: عزل و نصب مدیران علاوه بر اینکه یک حق قانونی است یک اقدام مرسوم و متداول اداری نیز می باشد؛ از این رو موضوع انتصابات نباید موجب ایجاد حاشیه برای مسئولین شده و وقت و فرصت خدمت را از آنها سلب نماید.

وی رعایت حرمت افراد در عزل و نصب را مورد تاکید قرار داد وافزود: هر مسئولی در هر بخشی که حضور دارد تا زمانی که در آن پست قرار دارد باید احترام شده و مورد حمایت مسئولین باشد و هر زمان نیز که تصمیم بر کنار رفتن ایشان شد باید با تکریم و احترم اداری این موضوع اجرایی شود.

استاندار خراسان جنوبی بر توزیع اعتبارات شهرستانی بر اساس دستوالعمل ارائه شده توسط فرمانداران تاکید کرد و افزود: اعتبارات استان از محل ۳ درصد نفت افزایش داشته، این در حالیست که در حوزه های عمرانی نیز ظرف چند روز آینده تخصیص های اولیه داده خواهد شد.

پرویزی، ضمن تاکید بر حضور مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان های استان گفت: این موضوع باید با هماهنگی فرمانداران به انجام برسد تا بتوان از سفرهای انجام شده در زمینه حل مشکلات اجرایی شهرستان ها و نیز گره گشایی از مشکلات مردم نهایت استفاده را برد.

استاندارخراسان جنوبی، به نزدیک شدن به هفته دولت اشاره کرد و ادامه داد: پرهیز از برنامه های تکراری و نیز پراکنده کاری در این هفته باید در دستور کار قرار گیرد چرا که باید از ظرفیت ایجادشده در هفته دولت باید نهایت استفاده را برای تبیین خدمات و اقدامات دولت در بخش های مختلف برد.

پرویزی، بابیان اینکه نگهداشت جمعیت در روستاها و شهرهای کوچک از مهمترین اولویت های کاری دولت است افزود: دستگاه های اجرایی ازجمله راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل اوقاف وامور خیریه، بنیاد مستضعفان و نهادهای مشابه باید همکاری و تعامل بیشتری با مردم داشته باشند تابتوان در زمینه تثبیت جمعیت و حل مشکلات ملکی مردم در مناطق روستایی اقدامات بهتر و جدی تری به انجام رساند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار